ورود گسترده ایران و کوبا به بازارهای یکدیگر

[ad_1]

معاون وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: مقدمات تماس های گسترده ایران و کوبا در حال آماده شدن است و دو کشور توافق کرده اند بازارهای خود را به اشتراک بگذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدصادق مفتح ادامه داد: بهداشت و درمان، انتقال دانش دارو و همکاری در زمینه واکسن و دارو و همچنین کشاورزی و انتقال تجربیات در این زمینه و توسعه تبادلات بین المللی و روابط خارجی یکی از زمینه های همکاری دو کشور است.

وی افزود: نقشه راه همکاری های دوجانبه برای توسعه روابط اقتصادی و نیز روابط صنعتی و کشاورزی تدوین خواهد شد.

معاون وزیر بازرگانی صمت در تشریح برنامه ریزی بخش خصوصی گفت: از طرف ایرانی، دولت در تلاش است تا بخش خصوصی را استخدام کند و دولت و دستگاه های دولتی تنها مبنای آن هستند.

مفتک با بیان اینکه اولویت کاری ما این است که همه همکاری ها توسط بخش خصوصی انجام شود، افزود: وزارت صمت تاکید دارد که همکاری ها بر اساس بخش خصوصی است، بنابراین نقش دولت حداقلی و حمایتی است و دستگاه های اجرایی اراده خواهند کرد. با بخش خصوصی کار می کند.”

وی گفت: ما و کوبا اشتراکات زیادی در زمینه همکاری و تبادل اقتصادی داریم. کوبا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه بهداشت و داروسازی در جهان است و صنعت داروسازی کوبا به ویژه واکسیناسیون پیشرفت های زیادی داشته است.

معاون وزیر بازرگانی صمت یادآور شد: ایران همچنین دانش بسیار خوبی از صنعت، توسعه کشاورزی، پتروشیمی، نفت و فرآورده های نفتی و تجهیزات دارد.

مفتک با بیان اینکه بخش هایی از این برنامه ها اجرا شده است گفت: در حوزه واکسن، محصولات کشاورزی، بازرگانی، بانکی و گمرکی همکاری های مشترک ایجاد شده و باید همکاری های مشترکی ایجاد شود که در اسرع وقت انجام می شود.

[ad_2]

منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)