فلفل دلمه صادراتی | خرید و فروش به همراه قیمت

همه نکات درباره فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی

فهرست مطالب

در این مطلب می خواهیم درباره فلفل دلمه صادراتی صحبت کنیم و اطلاعاتی را درباره این محصول با شما خوانندگان محترم به اشتراک بگذاریم. فلفل دلمه‌ای صادراتی محصولی است که ارزش اقتصادی بالایی دارد. علاوه بر این موضوع، ارزش غذایی این محصول بالاست و افراد زیادی طالب مصرف آن هستند.

همانطور که می دانید جمعیت بالای جهان و کمبود منابع غذایی برای این جمعیت، موضوع تولید و خرید و فروش محصولات کشاورزی از جمله فلفل دلمه رنگی را بسیار پر رونق کرده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این محصول مفید آشنا شوید.

بررسی انواع فلفل دلمه ای رنگی و ویژگی های آنها

فلفل دلمه ای صادراتی یا همان فلفل شیرین در انواع رنگ های سبز، قرمز، نارنجی و زرد تولید می شود و در بازار موجود است. هر کدام از این انواع برای تهیه سالاد، ترشی و انواع غذاهای خوشمزه استفاده می شود ارزش غذایی بالای این محصول باعث شده که صادرات و خرید و فروش آن رونق بالایی داشته باشد. برخی از رقم های فلفل دلمه ای هستند که برای پرورش شرایط اقلیمی خاصی را می خواهند. برای مثال انواعی که خاص مناطق گرمسیری نظیر مکزیک هستند.

کشورهایی که این شرایط را دارند علاوه بر کشت گلخانه‌ای فلفل دلمه ای به کشت زمینی آن نیز می‌پردازند و به این صورت صادرات آن را بسیار گسترش می‌دهند. در ادامه با انواع فلفل دلمه ای آشنا خواهید شد. به عنوان یک صادرکننده موفق لازم است تا همه گونه های فلفل دلمه را بشناسید.

بررسی انواع فلفل دلمه ای رنگی و ویژگی های آنها

فلفل دلمه ای گیلاسی

یکی از انواع فلفل دلمه ای گلخانه ای، نوع گیلاسی آن است. علت این نام گذاری این است که این محصول از لحاظ ظاهری هم به فلفل‌دلمه‌ای شباهت دارد و هم به گیلاس. طعم فلفل دلمه گیلاسی مقداری تند است، اصولاً برای تهیه انواع سالادها، ترشی‌ها و میان وعده ها استفاده می شود.

فلفل Cubanelle

این رقم فلفل دلمه ای با اینکه حالت کشیده و نازک دارد در دسته فلفل ‌دلمه‌ای گلخانه‌ای قرار می گیرد. رنگ این میوه سبز مایل به زرد و یا سبز تیره است. پس از طی کردن دوره رشد اگر این محصول روی بوته بماند رنگش به سمت قرمز متمایل می شود.

فلفل دلمه صادراتی سبز

از معروف‌ترین انواع فلفل دلمه صادراتی نوع سبز آن است. این گونه را بیشتر از همه رنگ ها در تره بار مشاهده می کنید. فلفل دلمه‌ای صادراتی سبز رنگ و طعم بسیار خوبی دارد. به همین جهت در تهیه انواع غذاها و ترشیجات از آن استفاده می شود. همچنین استفاده آن به صورت خام بسیار مرسوم است.

فلفل قرمز ایتالیایی

فلفل قرمز ایتالیایی با طعم بسیار تند و تیز خود برای تهیه ترشی و یا به عنوان ادویه جات استفاده می شود. شاید فکر کنید که این نوع فلفل در دسته فلفل دلمه ها قرار نمی گیرد، اما باید گفت که این محصول هم نوعی فلفل دلمه است که به صورت گلخانه‌ای کشت می شود. از انواع خشک شده فلفل قرمز ایتالیایی به عنوان طعم دهنده و ادویه غذاهای مختلف استفاده می شود.

فلفل دلمه نارنجی

فلفل دلمه ای نارنجی رقمی با رنگ بسیار زیباست. این محصول متقاضیان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور دارد. طعم این مدل فلفل شیرین و متعادل است و برای انواع ترشیجات و سالاد استفاده می شود. همچنین به صورت خام نیز خیلی استفاده می شود.

فلفل دلمه صادراتی قرمز

در لیست انواع فلفل دلمه صادراتی فلفل دلمه صادراتی قرمز نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. طعم شیرین و عطر بسیار خوب این محصول باعث شده که در انواع غذاها و سالادها از آن استفاده شود. این محصول حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین هایی است که پیشتر به آن ها اشاره شد.

فلفل Pimentons

فلفل Pimentons نوعی فلفل دلمه با طعم بسیار تند و آتشین است. این مدل را برای کباب کردن، تهیه انواع ترشی ها، طعم دادن به خوراک های گوشتی یا طعم دهنده به هر نوع غذای دیگری برحسب زائقه شما استفاده می‌کنند.

فلفل دلمه بنفش

فلفل دلمه بنفش را می توان عجیب ترین نوع فلفل دلمه ای به شمار آورد. رنگ زیبای این محصول ظاهری شبیه به بادمجان به آن می دهد. این رقم از فلفل دلمه شیرین می باشد. برای تهیه انواع سالادها، ترشی‌ها و استفاده در غذاهای مختلف کاربرد دارد. البته فلفل دلمه ای بنفش در رتبه بندی بعد از انواع قرمز و نارنجی و زرد قرار می گیرد.

فلفل دلمه صادراتی زرد

فلفل دلمه صادراتی زرد

آخرین نوع از انواع فلفل دلمه صادراتی زرد رنگ آن است. این محصول با طعم شیرین و عطر بی نظیر خود محبوبیت زیادی را در بین انواع فلفل دلمه دارد. استفاده از فلفل دلمه صادراتی زرد در انواع ترشیجات، سالادها و مصرف خام بسیار دیده می شود. این نوع هم مانند انواع نارنجی، سبز، قرمز و بنفش در لیست محصولات صادراتی جهان قرار می گیرد.

چگونه انواع فلفل دلمه صادراتی را تشخیص بدهیم ؟

برخی فلفل دلمه صادراتی را در گروه سبزیجات و برخی در گروه صیفی جات طبقه بندی می کند. فلفل دلمه ای گیاهی با ارزش است که هم به صورت طبیعی و هم به صورت گلخانه‌ای کشت می شود. نکته جالب در رابطه با فلفل دلمه این است که جنسیت نر و ماده آن از روی شکل ظاهری قابل تشخیص است و هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

نر یا ماده بودن فلفل دلمه ای در قسمت های گوشتی آن پس از رشد کامل ظاهر می شود. با پیشرفته بسیار بالای علم ژنتیک و اصلاح نژاد امکان تولید فلفل دلمه صادراتی در انواع رنگ ها وجود دارد. هر کدام از این انواع که در جاهای مختلف کشت می شوند دارای طعم و خاصیت منحصر به خود هستند.

همچنین، وضعیت آب و هوایی منطقه کشت روی خواص فلفل دلمه تاثیر گذار است. زمانی که تولید کننده بخواهد فلفل دلمه ای با طعم شیرین داشته باشد، باید مکان پرورش را طوری انتخاب کند که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. فلفل دلمه در این حالت نور بیشتری را جذب می کند. محصول حاصل از این شرایط طعم شیرین و گوشت نازک تری دارد. فلفل دلمه ای سبز پس از گذشت مدتی از کشت آن به رنگ قرمز، نارنجی و یا زرد تغییر پیدا می کند. اما هنگامی که فلفل دلمه ای مراحل رشد را طی کرد و به اندازه مناسب رسید عموماً با نام فلفل دلمه ای سبز شناخته می شود.

تفاوتها و خواص انواع فلفل دلمه ای رنگی

تفاوتها و خواص انواع فلفل دلمه ای رنگی

مواد مغزی حتی در فلفل هایی با طعم تند نیز وجود دارد. انواع فلفل دلمه ای ها با این خاصیت برای تهیه سالاد و ترشی ها استفاده می شوند. زمان برداشت فلفل دلمه ای سبز که طعم تندتری هم دارد، مقداری زودتر از برداشت سایر گونه های فلفل دلمه ای رنگی است.

اگر زمان برداشت فلفل دلمه ای سبز بگذرد میوه به رنگ های زرد و نارنجی و سپس قرمز تغییر پیدا می کند. نوع قرمز در مقایسه با فلفل دلمه ای سبز از حدود یازده برابر بتاکاروتن بیشتر و 1/5  برابر ویتامین c بیشتری برخوردار است. فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی گزینه ای مناسب برای افرادی است که در رژیم غذایی کاهش وزن قرار دارند. کالری پایین این ماده و فیبر بالای آن به ایجاد احساس سیری در زمان رژیم غذایی کمک زیادی می کند.


دلایل محبوبیت فلفل دلمه صادراتی ایران

آب و هوای مناسب و چهارفصل ایران و خاک حاصلخیز آن باعث شده تا کشت انواع سبزیجات و صیفی جات با کیفیت بالایی در این کشور امکان پذیر شود. این موضوع باعث شده که فلفل دلمه صادراتی ایران نسبت به سایر کشورهای جهان محبوبیت بالاتری داشته باشد.

مهمترین کشورهای خریدار فلفل دلمه صادراتی ایران عبارتند از:

  • امارات
  • عمان
  • قطر
  • عراق
  • کویت
  • روسیه

یکی از تجارت های پرسود این است که شما این محصول را از تولیدکنندگان داخلی خریداری کنید و به کشورهای مقصد صادر کنید.

برای موفقیت در صادرات فلفل دلمه ای رنگی نیاز است تا شما نکاتی را مد نظر قرار دهید. با رعایت این موارد شما به یک صادر کننده موفق تبدیل خواهید شد و جایگاه کشور را در خصوص صادرات این محصول بسیار بالا می برید. در ادامه این موارد ذکر خواهد شد.

بسته بندی فلفل دلمه صادراتی

بسته بندی فلفل دلمه صادراتی

تمام مشتریان که قرار است محصولی را از شما خریداری کنند، باید از سلامت محصول و عدم فاسد شدن و تخریب توسط آفات در حین جابجایی و فروش آن اطمینان حاصل کنند. شما باید این اعتماد را در آنان به وجود بیاورید که محصولی سالم به آن ها می فروشید.

فلفل دلمه صادراتی محصولی است که نسبت به تغییرات دما خیلی زود تازگی خود را از دست می دهد و خراب می شود.

شما باید بسته بندی مناسب و کاملا اصولی برای آن طراحی کنید. این بسته بندی باید در طول مدت جابجایی و صادر کردن محصول از خراب شدن آن جلوگیری کند تا زمانی که مشتری آن را تحویل می‌گیرد کاملاً تازه و سالم باشد.

نکته دیگری که در رابطه با بسته بندی مناسب فلفل دلمه صادراتی باید مدنظر قرار بگیرید، زیبایی و بازارپسندی این بسته بندی است. دقت کنید که علاوه بر کمک به سلامت محصول، بسته بندی شما باید نظر مشتری را جلب نماید و او را برای خرید محصول ترغیب نماید.

روش‌های صادرات فلفل دلمه

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که آیا صادرات فلفل دلمه به تمام کشورهای مقصد به یک روش انجام می شود. در پاسخ به این سوال باید گفت که این موضوع بستگی به کشور مقصد و فاصله آن تا ایران دارد.

با توجه به این موضوع محصول از روش های هوایی یا دریای صادر می شود. در هر کدام از روش های صادرات یخچال و تجهیزات لازم برای سالم رسیدن محصول به کشور مقصد فراهم است.

یکی از موارد نادرست در رابطه با صادرات فلفل دلمه ای این است که اکثریت صادرکنندگان تنها با یک تولید کننده ارتباط برقرار می کنند و تنها محصول همان تولید کننده را صادر می کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، تناژ بالای فلفل دلمه رنگی است.

روش‌های صادرات فلفل دلمهبرای مثال زمانی که مقصد شما کشورهایی مانند عمان کویت و امارات باشد، روش حمل و نقل هوایی تناژ ۵ تن را برای فلفل دلمه صادراتی دارد. کشور دیگری که می توان مقدار زیادی فلفل دلمه رنگی را به آن صادر کرد، کشور روسیه است.

روش صادرات این محصول به روسیه راه زمینی یا دریایی است که کانتینرهای با ظرفیت ۱۴ تن دارند. بنابراین، روش درست این است که شما برای رسیدن به این حجم بالا با چندین تولید کننده فلفل دلمه صادراتی همکاری کنید.

چرا که هیچ گلخانه‌ای این مقدار محصول را نمی تواند یک باره تولید کند. از طرفی در مراحلی نظیر سورتینگ و بسته بندی بخش کمی از هر تن قابلیت صادرات را دارد و با استانداردهای صادرات همخوانی دارد.

یکی دیگر از مواردی که در زمان صادرات محصول باید مد نظر قرار دهید زمان رسیدن محصول است. مشتری شما در کشورهای خارجی می ‌خواهد فلفل دلمه صادراتی در کمترین زمان ممکن به دستش برسد. به همین خاطر اگر شما صادر کننده ای نوپا در این زمینه باشید، از شما می خواهد که با چند گلخانه قرارداد ببندید و بهترین روش بسته بندی و ارسال محصول را برگزینید.

کشورهای صادرات کننده فلفل دلمه ای رنگی

در رابطه با آمار کلی صادرات فلفل دلمه ای رنگی در جهان باید گفت که برخی از کشورهای اروپایی در راس این صادرات قرار دارند. این صادرات قطعاً روز به روز افزایش پیدا می کند، چرا که طبق آمار در سال گذشته صادرات فلفل دلمه رنگی ۱۱ درصد رشد داشته و در سه سال گذشته حدود شش درصد و همچنین در ۵ سال گذشته حدود ۱۴ درصد شد داشته است.

این اعداد به ما نشان می دهد که متقاضیان فلفل دلمه در سراسر جهان در حال افزایش هستند و فعالیت در بازار خرید و فروش و صادرات این محصول بسیار پر سود است. در سال گذشته درآمد جهانی فلفل دلمه ای رنگی چیزی در حدود ۶ بیلیون دلار بوده است.

قیمت فلفل دلمه ای رنگی صادراتی در صادرات جهان به صورت تخمینی در هر تن ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است. این قیمت در سال گذشته ۸ درصد رشد پیدا کرده است اما میزان قیمت فلفل دلمه رنگی برای صادرات در سال گذشته و در ۵ سال گذشته به ترتیب ۸ درصد و سه ونیم درصد کاهش داشته است.

کشورهای اصلی صادر کننده فلفل دلمه رنگی عبارتند از:

  • مکزیک
  • اسپانیا
  • هلند
  • کانادا

در این میان سهم کشور مکزیک ۲۲ درصد، سهم کشور اسپانیا ۲۱ درصد، کشور هلند ۱۸% و کشور کانادا ۶ درصد از کل صادرات فلفل دلمه ای رنگی است.

سهم سایر کشورهای تولید کننده این محصول به این صورت است: کشور آمریکا حدود ۴ درصد، کشور مراکش سه و نیم درصد، کشور ترکیه حدودا ۵ درصد، آلمان ۲ درصد و کشور کره جنوبی پنج و یک دهم درصد.

کشورهای نامبرده در راس صادرات این محصول قرار دارند هر چند در برخی زمان ها نوساناتی در بازار فلفل دلمه صادراتی مشاهده می‌شود. اما به صورت کلی و با تکیه بر آمارهایی که وجود دارد، می توان گفت که این محصول به طور متوسط با رشد قابل توجهی همراه است و در همه کشورها استقبال چشمگیری از مصرف آن  می شود.

صادرات فلفل دلمه سیاه

بهتر است بدانید که تمام انواع فلفل دلمه در ابتدا به رنگ سبز هستند، اما رفته رفته با توجه به نوع بذر رنگشان تغییر می کند و  به یکی از رنگ های قرمز، زرد، سیاه و یا همان سبز در می آیند. پژوهش های انجام شده بر روی این محصول نشان داده که هرچه رنگ فلفل‌دلمه تیره تر باشد، دارای خواص بیشتری است. به همین جهت می‌توانید روی فلفل دلمه سیاه مانور بدهید و مشتری خود را برای مصرف این محصول ترغیب کنیم.

نکات مهم برای صادرات فلفل دلمه

نکات مهم برای صادرات فلفل دلمه

در صادرات فلفل دلمه چالش ها و مشکلاتی برای صادرکنندگان ایرانی وجود دارد. این مشکلات باعث می‌شود که ایران علی‌رغم پتانسیل زیستی موجود، برای تولید محصول نتواند آنطور که باید جایگاه خود را در بین کشورهای رغیب حفظ کند. در ادامه تعدادی از این مشکلات را ذکر خواهیم کرد.

  • متغیر بودن قوانین صادرات
  • قیمت نهایی فلفل دلمه نسبت به سایر کشورهای تولیدکننده بالاتر است
  • پراکنش نامناسب صنایع تبدیلی با توجه به کانون و قطب کشاورزی
  • ناآگاهی برخی از صادرکنندگان با قوانین و قواعد بازارهای صادراتی
  • بی کیفیت بودن بسته بندی محصولات در ایران
  • مشکلات بالا در بخش تجهیزات و ماشین آلات واحدهای تولیدی

چه مواردی روی قیمت فلفل دلمه‌ای صادراتی تاثیر میگذارند ؟

فلفل دلمه صادراتی سود زیادی را برای کشورهای صادر کننده فراهم می کند. بسیاری از مردم دنیا  این محصول را نه تنها به عنوان یک طعم دهنده غذا بلکه به عنوان یک ماده غذایی سرشار از ویتامین مصرف می‌کنند.

این موضوع تقاضای محصول مذکور را در بسیاری از کشورها بالا برده است. قیمت فلفل دلمه رنگی صادراتی بسته به مواردی تعیین می شود. از جمله این فاکتورها قیمت ارز، میزان عرضه و تقاضای محصول و همچنین شرایط مناسب برای کشت این ماده با ارزش است.

خرید فلفل دلمه صادراتی با قیمت مناسب

از مهمترین فاکتورهایی که در بحث صادرات فلفل دلمه وجود دارد، قیمت آن است. شما باید به عنوان یک صادرکننده از روش هایی برای خرید فلفل دلمه صادراتی استفاده کنید که قیمت آن مورد رضایت مشتری باشد.

اگر فلفل دلمه صادراتی را به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری کنید، هزینه‌های اضافی مانند هزینه واسطه گر و غیره را حذف کرده اید و در نهایت به کاهش قیمت محصول می انجامد. زمانی که قیمت فلفل دلمه صادراتی برای شما به عنوان یک صادرکننده کمتر شود، برای مشتری نیز رضایت بخش خواهد بود و با هزینه کمتری آن را تهیه می کند.

در حال حاضر قیمت فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی ۱۹۵۰۰ تومان است. البته به دلیل نوسانات ارزی و بحث های اقتصادی محصولات کشاورزی این مقدار تغییراتی دارد که شما می توانید برای اطلاع از قیمت روز این محصول با کارشناسان گروه صادراتی جی مکس تماس حاصل فرمایید.

نوع دیگر استفاده و صادرات فلفل دلمه حالت خشک شده آن است که بسیاری از کشورها از آن به عنوان ادویه و یا در تهیه ادویه جات مخلوط استفاده می کنند. قیمت فلفل دلمه خشک متغیر است، اما به صورت تخمینی حدوداً ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است.

قیمت فلفل دلمه صادراتی خشک

قیمت فلفل دلمه صادراتی خشک

فلفل دلمه صادراتی را به صورت خشک شده و به عنوان ادویه جات مورد استفاده قرار می‌دهند. برای این منظور هم فلفل دلمه را به صورت نکوبیده استفاده می‌کنند و هم به صورت پودر شده. این محصول متقاضیان زیادی هم در بازارهای داخلی دارد و هم در کشورهای خارجی.

طعم و عطر حاصل از ادویه فلفل دلمه صادراتی بسیار خوب است. کیفیت فلفل دلمه ای در کشور ما به صورت چهار فصل و در گلخانه این امکان را فراهم می کند که خرید و فروش صادرات به صورت گسترده‌ای انجام شود.

صادرات فلفل دلمه رنگی به صورت نوع خشک شده، قیمت کمتری دارد و چون خراب نمی شود برای حمل و نقل نیاز به کانتینر های یخچالدار ندارد. همچنین، این ادویه بسته بندی خاص و اصولی لازم ندارد و مقدار کارتون کمتری نسبت به فرم تازه آن نیاز است.

به علاوه چون حالت پودر شده حجم کمتری دارد، می توان مقدار بسیار بیشتری از حالت تازه آن در کانتینر های حمل و نقل قرارداد. به علت راحتی بسته بندی و حمل و نقل حالت خشک شده فلفل دلمه صادراتی قیمت نهایی محصول کاهش می یابد.


مهمترین خصوصیات فلفل دلمه صادراتی

شما برای اینکه یک صادر کننده موفق در زمینه فلفل دلمه رنگی باشید، باید نکاتی را همواره مد نظر قرار دهید تا باعث افزایش کیفیت محصول شما شود و مشتری متوجه این کیفیت بشود. بسته بندی عامل مهمی در کیفیت محصول است.

یک بسته بندی خوب به صورتی است که فلفل دلمه ای ها در دو ردیف سورت شده قرار بگیرند و ۳ الی ۴ عدد کاغذ کرافت برای جذب رطوبت محصول و کمک به سلامت و تازگی آن در هر جعبه قرار بگیرد. با این اوصاف باید اهمیت بسته بندی محصول برای شما کاملا مشخص شده باشد.

هر بسته فلفل صادراتی بایست ظرفیت ۱۸ تا ۲۴ عدد از این محصول را داشته باشد. به دلیل سایزهای متفاوتی که برای فلفل دلمه وجود دارد، می ‌توان این تعداد را به ۱۶ عدد کاهش داد.

به عنوان یک نکته باید مد نظر داشته باشید که بهترین حالت این است که فلفل دلمه ای ها در یک اندازه باشند. در این صورت بسته بندی بسیار مرتب تر و بازار پسند تر می شود و از طرفی می توانید حجم مناسبی از این محصول را صادر کنید.

محبوبترین رنگ فلفل دلمه صادراتی

فلفل دلمه محصولی است که در چند رنگ مختلف تولید می شود و این رنگ ها در کنار هم بسیار زیبا و شکیل هستند. همچنین، جنس نر و ماده این محصول نیز از روی ظاهر آن قابل تشخیص است. در میان این رنگ ها فلفل دلمه صادراتی قرمز بیشترین طرفدار را در بین مشتریان دارد.

لازم است شما به عنوان یک صادر کننده فلفل دلمه علت محبوبیت نوع قرمز آن را در میان مشتریان بشناسید. اینگونه بهتر می توانید تقاضای مشتری خود را برآورده کنید.

لیکوپن دلیل اصلی محبوبیت فلفل دلمه قرمز است. لیکوپن ماده ای است که در این دسته از فلفل دلمه ای ها وجود دارد. علاوه بر ایجاد رنگ زیبا در آن خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد. با توجه به اهمیت آنتی اکسیدان ها برای سلامت بدن، مانند جلوگیری از ایجاد سرطان و حملات قلبی، امروزه افراد زیادی به دنبال مصرف محصولاتی با این خاصیت هستند.

این موضوع باعث شده که درصد زیادی از مردم طالب خرید فلفل دلمه قرمز رنگ باشند. بنابراین، در میان رنگ های مختلف رنگ قرمز می ‌توانند بیشترین سود را در صادرات داشته باشد.


قیمت فلفل دلمه در روسیه

فلفل دلمه محصولی است که برای کشت آن آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز نیاز است. در کشور روسیه، به دلیل هوای سرد و زمستانی بودن آب و هوا در بیشتر ماه های سال امکان کشت این محصول به صورت زیاد و با کیفیت وجود ندارد. حتی اگر کشاورزان این محصول را در روسیه تولید کنند با قیمت بسیار بالا به بازار عرضه می کند که برای مشتری مناسب نیست.

با توجه به کیفیت بالای فلفل دلمه ایرانی و مورد پسند بودن این محصول در کشور روسیه می توان برای صادرات انبوه آن به این کشور اقدام کرد. این روش موجب واردات ارز به کشور ما و سود بالایی می شود. به همین جهت است که امروزه بسیاری از صادرکنندگان محصولات کشاورزی، کشور روسیه را برای صادرات فلفل دلمه اصفهان انتخاب می کنند.

قیمت محصول خوراکی و به خصوص سبزیجات و صیفی جات برای مردم روسیه بسیار با اهمیت است و کیفیت و بسته ‌بندی مناسب محصول روی هزینه کردن آن ها بسیار تاثیر دارد. اما نکته جالبی که وجود دارد این است که روسی ها تمایل زیادی به محصولات ایرانی دارند و با هر قیمتی این محصول را خریداری می کنند.

این اطمینان به مرغوبیت و کیفیت محصولات کشاورزی ایران از جمله فلفل دلمه در روسیه باعث شده که در فروشگاه های بسیاری در این کشور، محصولات ایرانی وجود داشته باشند و مردم از آن ها به خوبی استقبال کنند.

صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

روش های صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه

برای وارد کردن فلفل دلمه صادرات به روسیه چالش‌ها و سختی‌های وجود دارد که یک صادرکننده موفق باید با تمامی آن ها آشنا باشد و برای رفع آن ها اقداماتی انجام دهد. برای آگاهی کامل می توان از مشاورین متخصص در این حرفه کمک گرفت. برای مثال شما باید محصولات متنوعی را به کشور مقصد وارد کنید. آن ها طالب محصول باشد و همینطور باید بر اساس فرهنگ و شیوه تغذیه مردم روسیه بسته بندی های فلفل دلمه ای را انجام دهید تا مورد پسند آن ها واقع شود. بی توجهی به هریک از این نکات می‌تواند منجر به شکست در امر صادرات فلفل دلمه رنگی باشد.

اختلاف قیمت فلفل دلمه در ایران و روسیه

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که قیمت فلفل دلمه در روسیه و سایر کشورها مانند ایران است و یا فرق می کند. در پاسخ باید گفت قیمت این محصول در آن کشورها از ایران بالاتر است و این افزایش قیمت در کشور مقصد به چند دلیل است، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • اولین دلیل بالاتر بودن قیمت فلفل دلمه در کشور روسیه و سایر کشورهای خارجی نسبت به ایران قیمت بذر آن است. بذر فلفل دلمه صادراتی که در کشور ما کشت می شود را از خارج از کشور وارد می کنند و فرایند پرورش و برداشت در ایران انجام می شود. بنابراین، هزینه زیادی در پروسه تولید این محصول صرف می‌شود. فلفل دلمه ای که برای مصرف داخلی کشور کشت می شود از بذر های درجه یک و دو است که نسبت به انواع صادراتی قیمت پایین تری دارند. بنابراین، محصول تولید شده با قیمت کمتری به فروش می رسد. اگر برای مصرف داخلی از بذرهای خارجی استفاده بشود به دلیل بالا بودن قیمت مردم تمایلی به خرید نشان نمی دهند و در نهایت ضرر می شود.
  • دیگر دلیل بالا بودن قیمت فلفل دلمه ای صادراتی نسبت به فلفل دلمه که در داخل کشور وجود دارد به بسته بندی آن مربوط می شود. همانطور که پیشتر ذکر شد بسته بندی محصول صادراتی حساسیت بالایی دارد؛ به خصوص برای فلفل دلمه رنگی که حساسیت بالایی به تغییرات دما دارد. هزینه کارتون بسته بندی امروزه بسیار افزایش پیدا کرده و این باعث می شود که روی قیمت فلفل دلمه صادراتی تاثیر بگذارد. اما تولید داخلی نیازمند این نوع بسته بندی ها نیست و این دسته هزینه ها برای آن حذف می شود.
  • مورد دیگری که موجب افزایش قیمت فلفل دلمه صادراتی می‌شود مربوط به قضیه حمل و نقل آن است. برای حفظ تازگی محصول و جلوگیری از فساد آن تا رسیدن به مقصد باید از کانتینرهای استفاده کرد که دارای یخچال هستند. در موارد دیگر مشتری درخواست صادر کردن محصول به صورت هوایی را دارد، همه این موارد با هزینه های بسیار بالای همراه هستند که روی قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارند. اما برای حمل فلفل دلمه در داخل کشور نیاز به چنین تجهیزاتی نیست و با هزینه‌ای بسیار پایین می توان این کار را انجام داد و به هر نقطه از کشور که مشتری بخواهد بفرستید.

همه موارد گفته شده در مجموع باعث می شود که قیمت فلفل دلمه صادراتی بیشتر از قیمت فلفل دلمه ای باشد که در بازار ایران به فروش می رسد.


صادرات فلفله دلمه اصفهان به امارات

یکی از کشورهای همجوار با خلیج فارس که تقاضای بالایی برای فلفل دلمه ایرانی دارد امارات متحده عربی است. درمیان فلفل دلمه های کشت شده در ایران فلفل دلمه صادراتی اصفهان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. خریداران اماراتی این محصول را به هر دو روش هوایی و دریایی به کشور خود وارد می‌کنند.

جالب است بدانید در شهر زیبا و توریستی دبی مرکز خریدهای بزرگی وجود دارد که بازار فروش فلفل دلمه صادراتی اصفهان و انواع میوه و سبزیجات به صورت عمده هستند. تاجران ایران و سایر کشور های مختلف با توجه به امکانات سردخانه و انباری، محصولات کشاورزی مختلف از جمله فلفل دلمه رنگی را وارد می کند.

ارسال فلفل دلمه صادراتی اصفهان به امارات به طور کلی از راه زمینی انجام می شود. محصولات رسیده و آماده به بهترین نحو بسته بندی می شوند و با کانتینر های مجهز به بنادر جنوبی فرستاده می شوند، پس از آن از طریق راه دریایی بار به خریداران که در کشور امارات هستند تحویل داده می شود. در برخی مواقع صادرات این محصول به امارات از طریق هوایی انجام می شود.

در شرایطی که خریدار فلفل دلمه ای صادراتی بخواهد در زمان بسیار کوتاه محصول را دریافت کند. به بیان دیگر مواردی که محدودیت زمان وجود داشته باشد از راه هوایی استفاده می شود. در مواردی که امکان ارسال محصول به صورت زمینی و دریایی مقدور نباشد. در این صورت تنها راه صادر کردن فلفل دلمه به کشور مقصد راه هوایی است. آخرین مورد از شرایطی که فلفل دلمه رنگی صادراتی به صورت هوایی به امارات ارسال می شود، زمانی است که بین  هزینه حمل و نقل زمینی و هوایی اختلاف چندانی وجود نداشته باشد.

فروش فلفل دلمه رنگی اصفهان

فروش فلفل دلمه رنگی اصفهان

بیشترین خرید و فروش و صادرات فلفل دلمه در ایران برای استان اصفهان است. مرغوب ترین و با کیفیت ترین فلفل دلمه رنگی در گلخانه های اصفهان تولید می شود. قبل از بحران خشکسالی در اصفهان به دلیل خاک حاصلخیز، محصولات فراوانی در این استان تولید می‌شدند، که بسیار معروف هم هستند.

از جمله این محصولات سیب زمینی فریدن، برنج لنجان، پیاز درچه و فلفل دلمه رنگی اصفهان است. با وجود خشکسالی و مشکلات زیست محیطی که در این استان وجود دارد، هنوز هم فلفل دلمه رنگی اصفهان، از مرغوبیت بالایی برخوردار است و طرفداران زیادی در کشورهای خارجی دارد. کشاورزان اصفهانی از تخصص بالایی برای پرورش این محصول برخوردارند.

این کیفیت بالا باعث شده که صادرکنندگان بسیاری در تجارت فلفل دلمه رنگی اصفهان فعالیت کنند. این تجارت سود بالایی دارد و به راحتی به فروش می رسد.


تولید فلفل دلمه ای رنگی در گلخانه

برای تولید فلفل دلمه رنگی صادراتی با کیفیت لازم است تا مراقبت هایی را در گلخانه انجام دهیم. از جمله این مراقبت ها حفظ دمای گلخانه در محدوده مناسب برای این محصول است دمای پایین تر از ۱۵ درجه سانتی گراد و بالاتر از ۳۵ درجه برای فلفل دلمه مناسب نیست و باعث خراب شدن محصول می شود. زمانی که دمای گلخانه به پایین تر از ۱۵ درجه برسد، غنچه ها و برگ های فلفل دلمه‌ای ریزش پیدا می کنند. همچنین، در ناحیه ریشه پوسیدگی رخ می دهد. در مواردی هم که دما به بالاتر از ۳۵ درجه برسد گل های گیاه ریزش پیدا می کنند و در نوک میوه لکه هایی شبیه به سوختگی ایجاد می شود. باید دقت کنید که علاوه بر دما، میزان نور دی اکسید کربن و رطوبت باید تحت کنترل قرار بگیرد.

تولید فلفل دلمه ای رنگی در گلخانه

ویژگی های محیط گلخانه فلفل دلمه صادراتی

لازم است تا با نحوه پرورش فلفل دلمه صادراتی و شرایط مناسب برای کشت این محصول آشنا شوید. در ابتدا باید بدانید که اصولاً فلفل دلمه به صورت نشا کشت می شود. خاکی که قرار است نشا در آن کاشته شود باید دارای رطوبت لازم باشد و یک روز قبل از کشت محلول های غذایی برای تغذیه خاک استفاده شود. دمای مناسب برای محیط کشت بین ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است. رطوبت لازم برای این دوره ۷۵ تا ۸۰ درصد است. همچنین، ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ پی پی ام دی اکسید کربن باید در محیط باشد.

در حدود ۳۰ روز پس از کاشت نشا گلدهی در گیاه افزایش می یابد. از زمان گلدهی تا رنگ گرفتن میوه در حدود ۲۲ هفته زمان لازم است و ۶ الی ۱۰ هفته تا برداشت به طول می انجامد.

علاوه بر شرایط کشت، برای انبار فلفل دلمه رنگی پس از برداشت نیز باید به دما و رطوبت انبار توجه داشته باشید. زیرا در صورت فراهم نبودن شرایط نگهداری، محصول میوه سفت خواهد شد. دمای مناسب برای نگهداری فلفل دلمه صادراتی رنگی ۷ تا ۸ درجه و برای انواع سبز آن ۱۰ درجه است. همچنین، رطوبت ۹۰ درصد برای انبار حائز اهمیت است.

مشکلات رشد فلفل دلمه صادراتی در گلخانه

همانطور که پیشتر ذکر شد ممکن است، برخی مشکلات در هنگام رشد گیاه باعث ایجاد نارسایی ها و بد فرمی میوه بشود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بعد از رویش گل فلفل دلمه ای دمای محیط برای مدتی ایده آل گیاه نباشد یا آفات گیاه مانند حشرات موذی در اثر مکیدن شیره گیاه باعث آسیب و خشک شدن گیاه  بشوند.

این موارد در نهایت باعث خراب شدن گیاه و آسیب جدی به آن می شود. از موارد دیگری که باعث آسیب به فلفل دلمه صادراتی در گلخانه می شود، نامتناسب بودن رطوبت و دمای گلخانه است. اگر میزان رطوبت در محیط گلخانه به ۸۵ درصد برسد و یا هوای گلخانه در شب سرد باشد،  باعث ضخیم شدن بوته گیاه می شود. همچنین، آبیاری دیرهنگام در روز از موارد موثر بر خراب شدن گیاه است. در مراحل خاصی از کشت باید میوه فلفل دلمه تغییر رنگ بدهد.

اگر اندازه میوه به حد مناسب رسید ولی تغییر رنگ اتفاق نیفتاد، به این دلیل است که میانگین دما در شبانه روز کم است. این متوسط دما حداقل باید نیم درجه باشد. از دیگر نارسایی ها یا آسیب هایی که برای فلفل دلمه‌ای صادراتی در گلخانه اتفاقی می افتد، این است که میوه قبل از رسیدن کامل از بوته جدا شود. علت این امر می تواند این باشد که برگ های اولیه فلفل دلمه کوچک هستند و نمی تواندد مقدار کافیه مواد لازم را برای آن تولید کنند.

طراحی گلخانه فلفل دلمه صادراتی

طراحی یک گلخانه مناسب برای پرورش فلفل دلمه موضوعی مهم است. ویژگی های گلخانه باید بر اساس اصول طراحی بشود. از جمله این ویژگی ها سازه گلخانه، تجهیزات و پوشش آن است. گلخانه ای که در آن فلفل دلمه ای رنگی کشت می شود ارتفاعی در حدود ۵ متر لازم دارد. همچنین، باید دارای مقاومت لازم در برابر باد و برف باشد. البته این موارد با توجه به اقلیم و شرایط جوی منطقه ای که گلخانه در آن وجود دارد طراحی می شود.

طراحی گلخانه فلفل دلمه صادراتی

دانستنی های گلخانه فلفل دلمه رنگی

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر موفقیت در صادرات فلفل دلمه رنگی کیفیت محصول می باشد. هر چه این میوه از نظر شکل ظاهری شکیل تر و با مرغوبیت بیشتری باشد در رقابت بین کشورهای تولید کننده موفق تر خواهد بود. برای این منظور مهندسین کشاورزی و متخصصین این رشته شرایط و زمینه را برای احداث گلخانه فلفل دلمه ای رنگی و کشت محصول با کیفیت فراهم آورده اند. برای کشت گلخانه ای بهینه این محصول و تولید بیشترین میزان محصول لازم است تا نکاتی را مد نظر قرار دهیم. این نکات عبارتند از:

  • کنترل شرایط دمایی گلخانه
  • کنترل دمای ریشه گیاه
  • مدیریت فشار داخل گلخانه
  • استفاده بهینه از کودهای کشاورزی لازم
  • کنترل سطح قابل توجه کربن دی اکسید در گلخانه
  • مراقبت و نگهداری صحیح از گیاه

با رعایت این نکات در گلخانه فلفل دلمه رنگی که یک اکوسیستم کشاورزی سربسته و تحت کنترل است می توان محصولات با کیفیت را در زمان ایده آل تولید کرد. کنترل و مدیریت شرایط گلخانه باید هم در زمان کشت محصول رعایت شود و هم در زمان برداشت محصول. به طور کلی تقریباً ۴ ماه برای رشد و کشت فلفل دلمه رنگی زمان نیاز است. کاشت در اوایل یا اواسط ماه اکتبر و برداشت محصول در اواخر ماه مارس انجام می شود البته برداشت تا ماه نوامبر به طول می انجامد.

بهترین زمان برای برداشت فلفل دلمه رنگی

در مبحث فلفل دلمه لازم است با این موضوع آشنا شوید که چه زمانی برای برداشت آن در گلخانه مناسب است. در پاسخ باید گفت که تقاضای مشتری برای خرید تعیین کننده زمان برداشت فلفل دلمه رنگی گلخانه است. برحسب این تقاضا از اواسط تابستان تا اواسط پاییز برداشت به درازا می انجامد. دقت کنید که فلفل دلمه‌ای سبز پس از کشت ماندگاری بیشتری دارد و رطوبت نسبی ۸۵ درصد و دمای ۸ تا ۱۰ درجه سانتی گراد بهترین شرایط برای نگهداری این میوه به مدت ۴ هفته است.


جنسیت فلفل دلمه‌ای

برای تعیین جنسیت فلفل دلمه ای کافیست به تعداد برجستگی ها یه قسمت انتهای میوه توجه کنید. آن هایی که دارای ۴ لوپ یا برجستگی باشند، نوع ماده هستند. این دسته از فلفل ها دارای طعم شیرین هستند و برای طبخ مناسب تر هستند. انواعی که دارای ۴ برجستگی در قسمت انتهایی انتهای خود هستند نیز جنس نر محسوب می شوند و طعم شان تا حدودی تلخ تر است. هم جنس نر و هم جنس ماده تعداد زیادی دانه در قسمت درونی خود دارند و جنسیت روی رنگ آن ها تاثیری ندارد. در واقع در تمام رنگ های سبز، نارنجی، آبی، قرمز و زرد جنس نر و ماده وجود دارد.

جنسیت فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه صادراتی مناسب برای پخت و پز

فلفل دلمه‌ای به دلیل رنگ و عطر زیبایی که دارد برای تهیه انواع غذاها استفاده می شود. آشپزهای ماهر معمولاً از انواع ماده برای آشپزی استفاده می کنند. زیرا دارای طعم شیرین تر و رنگ روشن تری است.  در ادامه شما را با یک سری نکات در رابطه با نگهداری، نوع برش زدن و فریز کردن فلفل دلمه ای برای آشپزی آشنا خواهیم کرد.

آشپزی با فلفل دلمه صادراتی

برای آشپزی غذا با فلفل دلمه صادراتی اگر رنگ سبز را انتخاب کنید دارای طعم تند و آتشین است. اما انواع دیگر از فلفل سبز و رنگی هستند که دارای طعم شیرین تری هستند. اینکه شما کدام نوع را برای آشپزی انتخاب کنید به ذائقه و نوع غذایی که می‌خواهی بپزید بستگی دارد.

بهترین نوع فلفل دلمه‌ای برای غذا

زمانی که می‌خواهید فلفل دلمه‌ای را برای آشپزی انواع غذاها بخرید، بهتر است انواع سالم آن را انتخاب کنید. منظور از نوع سالم فلفل دلمه ای است که دارای رنگ روشن، سطح براق و یکنواخت و بدون خوردگی باشد. برخی از فلفل ها دارای پوست چروکیده هستند یا لکه ها و بریدگی هایی روی آن ها دیده می شود. این گونه را بهتر است انتخاب نکنید.

در تمام طول سال شما به راحتی می توانید فلفل دلمه دلخواه خود را در بازار تهیه کنید اما از ماه ژانویه تا اکتبر تنوع رنگ این محصول بسیار بالاست.

روش نگهداری صحیح فلفل دلمه رنگی

برای نگهداری فلفل دلمه رنگی باید دقت کنید که انواع سبز رنگ را می توانید تا یک هفته تازه نگهداری کنید. اما انواع رنگی به دلیل اینکه حاوی قند بیشتری هستند، تنها چند روز به صورت تر و تازه قابلیت نگهداری دارند. توجه کنید که بهترین شرایط نگهداری این محصول به این صورت است که آنها را در یک کیسه پلاستیکی تمیز درون یخچال یا محیطی با دمای سرد ذخیره کنید. فلفل دلمه ای ها را قبل از مصرف حتماً به خوبی با آب بشویید.

چگونه فلفل دلمه ای را برش بزنیم ؟

چگونه فلفل دلمه ای را برش بزنیم ؟

نحوه صحیح برش فلفل دلمه ای برای آشپزی به این صورت است که با یک برش عمودی از قسمت ساقه آن را به دو بخش تقسیم کنید. با دسترسی به قسمت داخل آن دانه ها و پالپ ها را بیرون بکشید. قسمت های ضخیم غشای فلفل دلمه صادراتی دارای طعم تلخ تری هستند. توصیه ما این است که این قسمت ها را از بخش های شیرین و نازک‌تر جدا کنید.

آیا میتوان فلفل دلمه‌ای را منجمد کرد ؟

برای نگهداری فلفل دلمه ای رنگی به صورت منجمد بهتر آن ها را با برش های نواری شکل به چند قسمت تقسیم کنید و یا اینکه قسمت گوشی را به قطعات کوچک برش دهید. سپس آن ها را در یک کیسه پلاستیکی تمیز بریزید و تا مدت ۶ ماه در فریزر نگه دارید. با این کار تازگی و طعم فلفل دلمه به خوبی حفظ می شود و برای استفاده در انواع غذاها قابل استفاده است.

1 نظر
  1. محید می گوید

    باسلام. در نجف اباد اصفهان کارگاه کارتن سازی دارم و مشغول تولید کارتنهای مقوایی جهت بسته بندی تولیدات گلخانه ای از قبیل فلفل دلمه ای و گوجه گیلاسی و توت فرنگی هستم، چطور میتونم بازار بزرگی بدست بیارم و تولیدات خودم رو افزایش بدم

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)