واردات کالا بدون پرداخت سود بازرگانی توسط مرزنشینان آغاز شد

زاهدان- مدیر بازارچه مرزی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح ۴۰۰ دلاری ابلاغ شد و از این پس مرزنشینان می توانند بدون پرداخت سود بازرگانی از این طرح برای واردات کالا استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین علی صلح وی در تشریح این خبر افزود: مرزنشینان با ابلاغ طرح 400 دلاری می توانند کالاهایی را وارد کنند که با رویه دیگری امکان ورود آن به کشور وجود ندارد.

وی افزود: در این طرح مرزنشینان از پرداخت سود بازرگانی معاف می شوند، به عنوان مثال یک کانتینر پارچه حدود 800 میلیون تومان سود تجاری دارد که در این طرح به طور کامل بخشوده شد.

مدیر بازارچه های مرزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: منتظر تجار و فعالان اقتصادی هستیم با همکاری مرزنشینان به جای بهره از ظرفیت این طرح استفاده کنند دریافت می کنم از این رویه سیستان به یک مرکز اقتصادی تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح برای اولین بار به صورت قانونی اجرایی می شود برای در اصل از همه نهادهای ذیربط انتظار داریم برای اجرای هر چه بهتر مصوبه شورای دولت مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: درصدد هستیم این 400 دلار را به 1600 دلار در ماه برسانیم و این پیشنهاد برای تصویب به هیئت وزیران ارائه شده است.

صلح وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود 130 هزار خانوار سیستانی مشمول این طرح هستند و انتظار داریم با فعال سازی آن سایر خانوارها نیز مشمول شوند. نقشه ها مرزنشینان باید از این فرصت استفاده کنند و استانداران محترم نیز در فعال سازی کارت های تردد مرزی کمک کنند.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)