صادرات بیش از ۹۰ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار

[ad_1]

بیله سوار- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از صادرات بیش از ۹۰ هزار تن کالا در دو ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش شاخص صادرات، کلیم الله وستوگی پیش از ظهر یکشنبه از پایانه مرزی بازدید کرد بیل سوار وی بیان کرد: در دو ماه گذشته بالغ بر 90 هزار تن کالا از مرز خارج شد بیل ساور صادراتی بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش صادرات داشته ایم.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی در مدت مذکور نمک، شیشه، کاشی سقف، انواع فلفل، یراق آلات، سیب زمینی، سنگ ساختمانی و بادمجان بوده است.

دبیر کمیته مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به واردات بیش از 4 هزار تن کالا از مرز بیل سوار وی با ۲۲۸ دستگاه کامیون گفت: عمده کالاهای وارداتی شامل انواع کاغذ، آب میوه، الیاف مصنوعی، نخ و جو دوسر است که ۷۵ درصد آن با کامیون های ایرانی حمل می شود.

اطمینان از افزایش ۱۳۴ درصدی واردات کالا از مرز بیل سوار به دو ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در دو ماه گذشته 91 هزار و 847 تن کالا از مرز وارد شد. بیل او سوار ترانزیت خروجی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان کالا توسط 4 هزار و 148 دستگاه کامیون از مرز وارد شد بیل 52 درصد کالاها با کامیون های ایرانی، 41 درصد با کامیون های آذربایجانی و 7 درصد با کامیون های ترکیه و سایر کشورهای مرزی حمل می شود. بیل او سوار ترانزیت خروجی شده است.

[ad_2]

منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)