رشد ۱۶ درصدی ارزش کالاهای واردات در فروردین ماه سال‌جاری

کرمانشاه- مدیرکل گمرک کرمانشاه از افزایش ۱۶ درصدی ارزش کالاهای وارداتی در فروردین ماه امسال خبر داد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با شاخص صادرات با اشاره به میزان صادرات کالا در فروردین ماه امسال اظهار داشت: صادرات گمرکات استان کرمانشاه در یک ماه گذشته 521 هزار و 862 تن به ارزش 198 میلیون و 497 هزار تن بوده است. 560 دلار برآورد شده است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی پنج درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از طریق محدوده گمرکی استان میلگرد آهن و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و غیره است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه به بیشترین سهم صادرات کالا در مرزهای کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: گمرک پرویژان با صادرات 202 هزار و 397 تن کالا به ارزش 82 میلیون و 559 هزار و 31 دلار بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است. و گمرک خسروی و سومار در مواضع بعدی قرار گرفت.

عباس زاده میزان واردات کالا در اولین ماه سال جاری از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را برشمرد و گفت: ارزش کالاهای وارد شده در فروردین ماه امسال 155 تن به ارزش 2 میلیون و 823 هزار و 473 دلار بوده است.

وی ادامه داد: در فروردین ماه 1402 کل کالاهای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 79 درصد کاهش و از نظر ارزشی 16 درصد افزایش داشته است.

عباس زاده در پایان به کالاهای وارداتی اشاره کرد و گفت: عمده کالاهای وارد شده از طریق گمرک استان کرمانشاه در فروردین ماه شامل یک دستگاه ریفرمر اولیه، یک دستگاه لبنیات و یک دستگاه دیزل ژنراتور بوده است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)