خرید دستگاه ایکس ری گمرک اردبیل در مرحله نهایی است

اردبیل- مدیرکل گمرک استان اردبیل گفت: خرید دستگاه پیشرفته ایکس ری از گمرک بین المللی بیله سوار در مراحل پایانی قرارداد و خرید است.

پرویز تقوی در گفتگو با شاخص صادرات اظهار داشت: گمرک بیله سوار جزء 10 گمرک برتر کشور از نظر ترانزیت کالا و تردد مسافر است که در سال گذشته فعالیت های آینده نگری داشته است.

وی گفت: رشد ترانزیت در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 241 درصد بوده و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال 500 درصد افزایش یابد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در پنج ماه گذشته رشد قابل توجهی در صادرات و واردات از گمرک بین المللی بیله سوار داشته ایم و با بهبود وضعیت کرونا امیدواریم شاهد این رشد در ترانزیت باشیم. در گمرک بیله سوار در نیمه دوم سال جاری.

تقوی افزود: پس از وعده وزیر اقتصاد در سفر خردادماه به اردبیل و تجهیز گمرک بیله سوار به دستگاه ایکس ری پیشرفته، مسئولان و نمایندگان استان پیگیری های لازم را برای خرید و نصب این دستگاه انجام داده اند. برای حل یک مشکل بخش بزرگی از مشکلات و ناکارآمدی های بخش تجارت باید لغو شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: عمده صادرات استان از طریق گمرک بیله سوار است که شامل محصولات کشاورزی، پلاستیک، شیشه و چوب است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل افزود: تعاملات خوبی با کشورهای همسایه در زمینه تجارت خارجی برقرار کرده ایم و تا پایان امسال پیش بینی ما رشد 60 درصدی صادرات به مقاصد مختلف است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)