ایجاد پایانه صادراتی در آستارا در دستور کار است

آستارا- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به وضعیت نامناسب مرکز قرنطینه گیاهی در مرز آستارا، گفت: ایجاد پایانه صادراتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شاخص صادرات ، شاهپور علایی مقدم پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از مرکز قرنطینه گیاهی در مرز زمینی آستارا اظهار داشت: به حفاظت از گیاهان در برابر عوامل کمک کنید. زیان آور به عنوان یکی از مهمترین اهداف سازمان حفظ نباتات در کشور یکی از اولویت ها می باشد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به وضعیت فعلی مرکز قرنطینه گیاهی در مرز زمینی شهرستان آستارا گفت: وضعیت فیزیکی، نیروی انسانی و زیرساخت های فناورانه لازم در این واحد مطلوب نیست و باید اقدامات لازم انجام شود. در اسرع وقت.

وی با بیان اینکه این سفر و بازدید به دستور و تاکید وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، تصریح کرد: دولت توجه ویژه ای دارد. آه تو در زمینه ترانزیت و صادرات به کشورهای منطقه که یکی از این آرزوها فعال سازی کریدور شمال – جنوب است.

علایی مقدم با اشاره به اینکه در صورت فعال شدن کریدور شمال – جنوب ایران تحولی اساسی در منطقه ایجاد خواهد کرد، افزود: اگر این کریدور که در دستور کار دولت است راه اندازی شود تحول بزرگی در اقتصاد ایجاد می شود. رشته.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور نیاز به دیپلماسی بیشتری در حوزه حمل و نقل دریایی به کشورهای مرزی خزر داریم و افزود: با مذاکراتی که با مقامات عالی رتبه کشور داشته ایم، مرکز پایانه صادراتی منظم و استاندارد ایجاد می شود. در شهرستان آستارا تاسیس شد.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)