تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی زیر ذره‌بین استاندارد است

اردبیل – مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: اداره کل استاندارد استان کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری را در مبادی رسمی کالا کنترل می کند.

به گزارش شاخص صادرات، هاشم علایی ظهر یکشنبه در نشست با مدیران واحدهای تولیدی و صادراتی اردبیل اظهار داشت: بیش از ۶۸۰ گواهی ارزیابی انطباق صادرات و واردات در ۶ ماهه نخست امسال در اردبیل صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد، تصریح کرد: در 6 ماهه نخست 685 گواهی ارزیابی انطباق صادرات و واردات در استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: از این تعداد 64 گواهی از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و 621 مورد از این گواهینامه ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی است که به ترتیب 61 و 245 درصد از برنامه عملیاتی برنامه ریزی شده را محقق کرده ایم. .

علایی افزود: بیشترین محصولات صادراتی در سال جاری شامل خرما، کشمش، زردآلو خشک، روکش است. ملامین زغال سنگ صنعتی اشباع تهیه شده از آهالماسه سیلیس و همچنین اکثر اقلام وارداتی کامیون، کاغذهای تزئینی، لوازم جانبی و قطعات خطوط تولید باتری، تسمه، میله فولادی و ابزار و قطعات خطوط تولید شیر صنعتی.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: این کالاها پس از ارزیابی و بررسی توسط کارشناسان این اداره اصلی و آزمایشگاه های همکار تایید شده به کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و آذربایجان صادر شد.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران افزود: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار در حوزه صادرات و واردات تدوین شده است. کالا، تحویل مواد اولیه و واحدهای تولید واسطه ای کشور.

علایی تصریح کرد: کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استانداردهای اجباری و جلوگیری از صادرات کالاهای نامرغوب برای اطمینان از قابلیت رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: کنترل کیفی کالاهای وارداتی مشمول استانداردهای اجباری برای حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی نیز از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)