تلاش برای ارتقای جایگاه واقعی استان در حوزه اقتصاد و صادرات

[ad_1]

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سهم آذربایجان شرقی در اقتصاد نسبت به جمعیت بسیار پایین است و تلاش ما بر این است که جایگاه واقعی استان را در حوزه اقتصادی و صادرات ارتقا دهیم. .

به گزارش شاخص صادرات ، محمد کلامی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی تجارت فرامرزی استان، درخواست اصلی دولت از تیم اقتصادی را توسعه صادرات عنوان کرد و افزود: در این راستا جاده برای افزایش سهم صادرات استان باید نقشه برداری شود.

وی بیان کرد: آمار تجارت خارجی از طریق گمرک آذربایجان شرقی نشان می دهد که صادرات استان در بخش های کلیدی مانند میوه و محصولات کشاورزی، چدن، آهن و فولاد نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است و باید برای بهبود وضعیت فعلی تلاش شود. ..

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی باید برای توسعه صادرات برنامه ریزی کند و هدف دولت حمایت از بخش خصوصی است.

کلامی با تاکید بر نقش گمرک، منطقه آزاد ارس و صنایع استان در توسعه صادرات برکسی پنهان نیست، وی ادامه داد: برنامه ریزی اقتصادی بر عهده بخش خصوصی است و دولت نقش میانجی را ایفا می کند. نرم تر ایناهاش.

بر اساس اعلام گمرک در این سه ماهه 545 هزار و 315 تن انواع کالا به ارزش 333 میلیون دلار از طریق گمرکات استان به 77 کشور جهان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد از نظر ارزشی و ارزشی کاهش داشت. 9 درصد وزن

[ad_2]

منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)