بیش‌از یک میلیون تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شده است

ناظر گمرک زاهدان – سیستان و بلوچستان و رئیس کل گمرک زاهدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ارزش کل کالاهای صادراتی از طریق گمرک یک میلیون و 165 هزار و 998 تن وزن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گمرک استان محمدعلی خارش نشان داداین میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 11 درصد و از نظر وزنی 12 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: صادرات قطعی از گمرک زاهدان. خواهد داشت، شیرمنطقه چابهار و آزاد، بازارچه پسرین، گمشاد، کوهک و جالک سراوان و بازارچه ریمدان او بود.

رئیس گمرک سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدا سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۹۷ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۵۸ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۹۹۳ دلار به وزن بیش از ۴۷۲ فقره هزار 515 تن تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه 29 درصد، از نظر وزنی 65 درصد و از نظر ارزشی 54 درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: عمده اقلام صادراتی گمرک سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان بوده است. کلینکرخرما، گاز، تره فرنگی، سم کشاورزی، گوجه فرنگی، گرد و غبار ماشین لباسشوییدرخت سیب آلو بخارا، کشمش ترش و سایر محصولات کشاورزی و غذایی برای صادرات به پاکستان، افغانستان، هند، عراق، امارات، ترکمنستان، ازبکستان و اندونزی مجاز است.

خارش خروجی گمرکات این استان در بازارچه های مرزی در خصوص صادرات کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور گفت: مجوز اظهار شده دریافت شده است. هزار 384 قلم به ارزش 321 میلیون و 650 هزار و 158 دلار با وزن بیش از 693 هزار 483 تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه 20 درصد، از نظر ارزشی 17 درصد و از نظر وزنی 34 درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: عمده اقلام صادراتی این صادرات شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و محموله است.

مدیرکل گمرک زاهدان به واردات قطعی از سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 934 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 570 میلیون و 185 میلیون دلار ثبت شده است. هزار برای وزن 697 هزار و 526 تن، 163 دلار تشکیل می شود که از نظر تعداد پروانه 40 درصد، از نظر ارزشی 73 درصد و از نظر وزنی 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.

V نشان داد: عمده واردات از سیستان و بلوچستان شامل گندم، برنج، ذرت، جو، انبه، موز، کنجد، سیب زمینی، دام زنده، پارچه، چای، لوازم یدکی خودرو، لاستیک خودروهای سبک و سنگین، ادویه، ماهی و برخی اقلام مجاز است. واردات از روسیه، پاکستان، فرانسه، افغانستان، هند، امارات متحده عربی، چین و تایلند.

خارش مراجعه به خدمات مسافری از طریق گمرک او از ابتدای امسال 83 امتیاز را به ثمر رساند هزار 17 مسافر ورودی و 77433 مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافربری بهره مند شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 690 درصد و مسافران خروجی 389 درصد افزایش داشت. شیر، خواهد داشت، ریمدان و از فرودگاه های زاهدان و چابهار بازدید کرد.

فرمود: از اول سال جاری 14 تا الان هزار 862 کامیون و 516 واگن به وزن 297 گرم هزار 331 تن شامل لوازم یدکی ماشین مستعمل، ماش، لاجورد، بادام، گاز، سیب، لاستیک، سیب زمینی، برنج خوراکی، LPG، سیمان و گوگرد از گمرک عبور کرد. شیر، خواهد داشت چابهار نیز به کشورهای پاکستان، افغانستان، چین، آذربایجان و عراق ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش وزن داشت.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)