تجارت ۳ ماهه کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید

معاون وزیر اقتصاد از 25.5 میلیارد دلار تجارت بدون نفت در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: “

به گزارش مهر، علیرضا مقدسی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران مربوط به سابقه تجارت خارجی بدون روغن این کشور در بهار اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری حدود 36 میلیون تن کالا به ارزش 25.5 میلیارد دلار بین ایران و یک چیز دیگر کشورها او مبادله شد بهار امسال شاهد افزایش 19.5 درصدی تجارت خارجی کشور بودیم.

وی افزود: سهم کشورمان از صادرات این حجم مبادلات تجاری 27.7 میلیون تن کالا به ارزش 13 میلیارد و 69 میلیون دلار است که نسبت به بهار سال جاری بوده است. قبل از با افزایش 21 درصدی همراه است.

مدیرکل گمرک مربوط به میزان واردات فصلی کشور گفت: واردات کشورمان نیز در این مدت با هشت میلیون و 154 هزار تن به 12 میلیارد و 464 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه 18 درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: با برتری صادرات بر واردات در بهار سال جاری، تراز تجاری کشور 605 میلیون دلار مثبت شد که این سه ماهه برای کشورمان بی سابقه است.

جهان مربوط به مقاصد صادرات کالاهای ایرانی در فصل بهار گفت: در سه ماهه نخست سال جاری کشورها چین با 4 میلیارد و 214 میلیون دلار، عراق با یک میلیارد و 824 میلیون دلار، ترکیه با یک میلیارد و 737 میلیون دلار، امارات با یک میلیارد و 645 میلیون دلار و هند با 424 میلیون دلار پنج مقصد اول صادرات کشورمان بودند. .

مدیرکل گمرک ایران مربوط به اولین کشورهایی که در فصل بهار با ایران معامله کردند، تصریح کرد: امارات با 3 میلیارد و 426 میلیون دلار، چین با 3 میلیارد و 131 میلیون دلار، ترکیه با یک میلیارد و 273 میلیون دلار، هند با 512 میلیون دلار و آلمان با 456 میلیون دلار. دلار در فصل بهار جزو پنج تامین کننده برتر کالا به کشورمان بود.

جهان مربوط به میزان ترانزیت خارجی در فصل بهار گفت: در سه ماهه نخست امسال از کشورمان 3 میلیون و 674 هزار تن کالای خارجی عبور کرده است که نسبت به بهار سال جاری بوده است. قبل ازاین روند رو به رشد ترانزیت خارجی با رشد 32 درصدی یکی از دستاوردهای مهم کشور است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)