امکان واردات اسباب بازی صرفا با تأیید کانون پرورش فکری

رئیس گمرک ایران گفت: برای ترخیص اسباب بازی از گمرک مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لازم است که همه این موارد می تواند روند ترخیص را طولانی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، علیرضا مقدسی در نشست خبری امروز ۱۴ شهریورماه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: در مدت مذکور ۴۴ میلیون تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۲۴. میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد کاهش وزن و 21.32 درصد افزایش ارزش داشته است. دلار مواجه شده است

رئیس گمرک تصریح کرد: برای این مدت 14 میلیون تن کالا به ارزش 21 میلیارد و 665 میلیون دلار وارد کشور شد که از نظر وزنی 8.53 درصد کاهش و از نظر ارزش 19.65 درصد افزایش یافت.

V با توجه عمده اقلام صادراتی پروپان، متانول، گاز طبیعی و اوره و عمده اقلام وارداتی گندم، برنج، ذرت، سویا و گوشی تلفن همراه است و گفت: در مدت مذکور 5 میلیون و 929 هزار تن کالا نیز وارد کشور شده است. از قلمرو IR ایران به ترانزیت خارجی تبدیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵.۲۲ درصد را نشان می دهد.

رئیس گمرک ایران با اشاره به دیپلماسی فعال گمرک ایران گفت: گمرک IR ایران اخیراً یکی از اعضای فعال این کمیسیون بوده است سیاست از سوی سازمان جهانی گمرک به تصویب رسیده است که نشان از تلاش گمرک برای حضور در عرصه بین المللی دارد.

مقدیسی با اشاره به کاهش 15 درصدی زمان تشریفات گمرکی برای واردات کالا و کاهش 14 درصدی صادرات کالا، افزود: در حوزه گمرکی و فعالیت های تجاری مهم ترین معیار زمان سنجی است. میزان موفقیت گمرک در انجام وظایف خود را نشان می دهد.

رئیس گمرک اعلام کرد: در گمرک هستیم IR ایران در تلاش است تا زمان تشریفات گمرکی را به کمتر از یک روز و حتی چند ساعت کاهش دهد.

وی افزود: در انجام مراحل ترخیص کالا از گمرکات مراحل متعددی وجود دارد که یکی از آنها صدور مجوز واردات است که گاهی وقت گیر بوده و مدت ترخیص را افزایش می دهد و امیدواریم با همکاری و هماهنگی سایر ارگان ها، سازمان های همجوار ، ما می توانیم به طور قابل توجهی به کاهش اجازه دهید این زمینه.

سنت از عضویت گمرک IR ایران در شورای سیاسی سازمان مالکیت فکری اعلام کرد و گفت: یکی دیگر از موفقیت های گمرک موافقت سازمان جهانی گمرک برای ایجاد مرکز آموزش گمرکی منطقه ای در ایران است و در حال انجام مقدمات نهایی در این زمینه هستیم و از گمرک دعوت کرده ایم. از کشورهای منطقه است.

رئیس کل گمرک ایران نشست سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان برگزار کرد به وی به ایجاد تسهیلات ترانزیتی اشاره کرد و گفت: به جلساتی با گمرک آذربایجان برای جلوگیری از تاخیر کامیون های حامل بار ترانزیتی برگزار شد.

وی قرارداد ترانزیت ایران، روسیه و آذربایجان را امضا کرد اولین وی به سند همکاری سه جانبه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که حضور ایران در بحث کریدورهای ترانزیتی منطقه ای و جهانی فعال تر شود.

رئیس گمرک با بیان اینکه گمرک با 45 قانون مرتبط با تجارت که برخی از آنها با هم تداخل دارند، برخورد می کند، گفت: گمرک علاوه بر قانون صادرات و واردات باید 15 کنوانسیون مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله کنوانسیون بازنگری کیوتو را اجرا کند.

وی افزود: 27 تشکل صنفی طرف علاقه مند و گمرک 12 رویه را اعمال می کند که در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود. اعمال معافیت ها و سیاست های تجاری متغیر از دیگر مواردی است که گمرک باید اجرا کند.

رئیس گمرک در خصوص دریافت حقوق و عوارض گمرکی گفت: در سال جاری برای اولین میزان مالیات بر ارزش افزوده دریافتی گمرک از کالاهای وارداتی بیشتر از حقوق ورودی است که نشان از جدیت و دقت وصول گمرک دارد. درآمدها این رسم است.

مقدیسی در تشریح اقدامات گمرک گفت: سازمان های زیادی هستند که باید مجوزهای لازم را برای ترخیص کالا از گمرک صادر کنند. به عنوان مثال حدود 2000 قلم کالا در ردیف تعرفه کالاهای بهداشتی و دارویی نیاز به مجوز معافیت دارند و تقریباً. 1800 جایگاه ردیف تعرفه مستلزم صدور پروانه استاندارد است و حتی برای ترخیص اسباب بازی از گمرک مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان الزامی است. ممکن است طولانی کردن روند انتشار است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)