افزایش ۸۵ درصدی صادرات ماهی زینتی از استان مرکزی

[ad_1]

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با هدف تحقق شعار رشد تولید، صادرات ماهی زینتی امسال از این استان به خارج کشور ۸۵ درصد افزایش یافت.

محمد فتاحی در گفت‌وگو با شاخص صادرات، اظهار کرد: ۲۹۵۵۱ قطعه ماهی زینتی سال جاری از این استان به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با تسهیل روند صادرات و افزایش نظارت‌های دامپزشکی و با هدف تحقق شعار رشد تولید، صادرات ماهی زینتی از این استان به خارج کشور ۸۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: ۹۵۲ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی و ۸۸ هزار قطعه پولت تخم گذار از ابتدای امسال تاکنون با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

فتاحی افزود: صادرات آلایش مرغی از استان مقدار ۳۳۱ هزار کیلوگرم آلایش مرغی به خارج از کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۲ هزار کیلوگرم پودر گوشت نیز به خارج از کشور صادر شد، گفت: صادرات ۱۶۷ هزار کیلوگرمی محصولات لبنی با افزایش ۱۶ برابری، بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است.

فتاحی افزود: ۱۷۷ هزار و ۴۴۹ رأس دام از ابتدای امسال تاکنون در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار شد که با این اقدام ۷ میلیون و ۵۸۷ هزار کیلوگرم گوشت استحصال شد.

وی ادامه داد: در این مدت، ۷۴۹ لاشه دام در کشتارگاه‌های استان مرکزی به دلیل برخی بیماری‌ها از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: ۱۷ میلیون و ۸۷۹ هزار قطعه طیور نیز در کشتارگاه‌های استان کشتار و ۴۰ میلیون و ۳۵۴ هزار کیلوگرم گوشت استحصال شد.

فتاحی عنوان کرد: ۲۰۹ هزار لاشه طیور نیز در آزمایش‌های انجام شده غیرقابل مصرف تشخیص و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی بیان کرد: ۷۹ هزار و ۱۸ مورد بازدید امسال از واحدهای تولید، عرضه و نگهداری تحت پوشش اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام شد و ۵۹ هزار و ۸۴۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در این بازدیدها ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۲۲ مورد نمونه‌برداری در این بازدیدها انجام و ۱۸۴ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

فتاحی گفت: ۶۶ هزار و ۵۲۳ مورد آزمایش از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور تشخیص بیماری و کنترل کیفی فراورده‌های خام دامی و خوراک دام، طیور و آبزیان در آزمایشگاه مرجع اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی انجام شد.

[ad_2]

منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)