ارزش صادراتی کالاها از خراسان شمالی ۴۰ درصد بیش از واردات بود

بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ارزش کالاهای صادراتی گمرکات خراسان شمالی ۴۰ درصد بیشتر از ارزش کالاهای وارداتی در سال ۱۴۰۱ بوده است.

ناصر فخر محدی در گفتگو با شاخص صادرات با اشاره به وضعیت تجارت خراسان شمالی در سال 1401 اظهار داشت: استان خراسان شمالی در سال گذشته 215 میلیون دلار کالا صادر کرده است که این صادرات از گمرکات کل استان و سایر نقاط است. در کنار.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز وضعیت صادرات گمرکات استان را برشمرد و تصریح کرد: از آغاز فعالیت گمرکات استان خراسان شمالی در سال 1401 تاکنون بیش از 130 میلیون دلار کالا به کشورهای مختلف اطراف صادر شده است. جهان.

وی همچنین میزان کالای وارداتی گمرک استان را در سال 92 معادل 92 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: میزان صادرات کالا از استان 40 درصد بیشتر از کالاهای وارداتی به استان از طریق گمرکات خراسان شمالی بوده است. .

فخر موحدی همچنین رفع موانع و مشکلات صادرکنندگان و تسهیل صادرات کالاهای غیرنفتی را از دلایل افزایش صادرات برشمرد و گفت: اعزام هیئت های تجاری و پذیرش این هیئت ها از کشورهای مختلف، بازاریابی از روسیه، ترکمنستان و … بنگلادش و همچنین ایجاد انواع محصولات صادراتی برای کشور در کنار افزایش تعداد صادرکنندگان، یکی از عوامل دیگر افزایش صادرات کالا از استان خراسان شمالی در سال 1401 بود.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)