۶۰ میلیون دلار واردات قطعی در استان زنجان به ثبت رسیده است

زنجان- مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: واردات مشخصی به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار در استان زنجان به ثبت رسیده و کالاهای مشخص شده ۲۴ هزار تن است که از نظر ارزشی ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شاخص صادرات ، زین العابدین گنج خانلو بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروردین 1402 نسبت به فروردین. 1401 با توجه به ورود کالاهای موقت و واردات کالاهای دائمی افزایش می یابد.

وی گفت: مجموع کالاهای وارداتی سازمان گمرک استان زنجان افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: حدود 60 میلیون دلار واردات نهایی در استان زنجان به ثبت رسیده و کالاهای مذکور 24 هزار تن بوده که از نظر ارزشی 143 درصد و از نظر وزنی 118 درصد افزایش داشته است.

گنج هانلو تاکید کرد: ارزش کالاهای موقت وارداتی از گمرک زنجان 9 میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: کل واردات گمرک استان زنجان 69 میلیون دلار به ارزش 53 هزار تن و ارزش 148 درصد و از نظر وزنی 146 درصد افزایش و از نظر کالاهای صادراتی گمرک استان زنجان، آمار ثبت شده نسبت به فروردین ماه سال. در گذشته روند نزولی داشت و این صادرات حدود 24.05 میلیون دلار به وزن 14600 تن بود که از نظر ارزشی 54 درصد و از نظر وزنی 48 درصد کاهش داشت.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه صادرات فلزات شامل انواع شمش، شمش روی و سرب از گمرک زنجان کاهش یافته است، گفت: آمار کالاهای وارداتی و صادراتی از استان زنجان از طریق گمرک افزایش یافته است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)