گله لنج داران اروندکنار از وزیراقتصاد/خاندوزی: مشکل پیگیری می‌شود

[ad_1]

آبادان- مالکان اروند کنار از وزیر اقتصاد و دارایی بابت قوانین محدودکننده در این بندر شکایت کرده اند و در همین راستا وزیر اقتصاد نیز قول پیگیری موضوع را داده است.

به گزارش شاخص صادرات سید احسان خندوزی وی صبح امروز وارد آبادان شد و برای بررسی به بندر اروندکنار رفت.

در جریان حضور وزیر اقتصاد و دارایی در بندر اروند کنار، مالکان از محقق نشدن طرح های مربوط به این بندر گلایه کردند. طولانی و محدودیت های اعمال شده در این حوزه برداشته شده و چرا گمرک هندیجان، گناوه و دیلم این محدودیت ها را ندارد و می تواند بدون مشکل وارد کند.

سید احسان خندوزی وی در پاسخ به شکایات مالکان گفت: با توجه به آمار رسمی این گونه موارد و تفاوت یا تبعیض گمرکی در واردات طولانی نمی توان تایید کرد زیرا اعلان های اجباری صادر شده است.

قایق داران همچنین از افزایش تعرفه واردات شناورها به 40 میلیون تن و تخلیه 8 قایق در مدت دو ماه گلایه داشتند.

مدیرکل بنادر خوزستان در این دیدار با وزیر اقتصاد از ساخت اسکله هزار تنی در اروندکنار خبر داد و گفت: این اسکله سه ماه دیگر افتتاح می شود.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس با گلایه از سلیقه پلیس اقتصادی، مرزی و دریایی در دیدار با وزیر اقتصاد گفت: پلیس اقتصادی، مرزی و دریایی علاقه ای به قوانین گمرکی ندارد، مصادره شد.

در همین راستا مالکان اعلام کردند که مجاز به مجوز بیش از 30 دستگاه وانت نیسان نیستند و تنها دو بار در سال حق واردات دارند.

مالکان همچنین گفتند که می توانند در همه بنادر کشور کار کنند، اما برای ایجاد شغل دوست دارند در روستای خود کار کنند تا خانواده، اقوام و همشهریان ما بتوانند سر کار بروند.

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این گلایه ها گفت: روز شنبه در جلسه سران قوا از طریق قوه قضائیه، مجلس و هیئت وزیران، مسائل مالیاتی مالکان و مرزنشینان بررسی می شود.

[ad_2]

منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)