واردات کالاهای اساسی به بنادر مازندران ۲ برابر شد

ساری- مدیرکل استاندارد مازندران از دو برابر شدن واردات کالاهای اساسی در سال جاری به بنادر سه گانه استان خبر داد.

به گزارش شاخص صادرات، محمد ملاعلی‌پور پیش ازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران یکی از اقدامات اداره کل استاندارد را همگام با سایر دستگاه‌ها تدوین طرح جامع استاندارد اعلام کرد و گفت در طرح عیدانه از مراکز عرضه و خدماتی بازدید می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اداره کل استاندارد مازندران، توجه به کمیت فرآورده‌های بسته‌بندی را از طرح‌های ویژه در سال جاری برشمرد و گفت: در مراکز تولیدی بسته‌ها لیبل گذاری می‌شود و در سال جدید بیش از ۵۰۰ فرآورده مورد آزمون کمی قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد مازندران تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۴۰ هزار نمونه توسط همکاران مورد بررسی قرار گرفت و این طرح در سال آینده به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

ملاعلی پور با اشاره به برخورد با تخلفات افزود: در سال جاری واحدهای متخلف بیش از یک و نیم میلیارد تومان جریمه شدند و بیشتر جرایم در زمینه صنایع غذایی و شوینده‌ها بوده است.

مدیرکل استاندارد مازندران از افزایش حجم واردات کالاهای اساسی سال جاری در استان خبر داد و گفت: حجم واردات در سال جاری بیش از دو برابر شده است و این درحالی که در در ۱۲ ماه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا وارد شده بود که امسال این میزان به بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

وی از اجرای طرح ویژه‌ای برای استاندارد و ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی در استان خبر داد و گفت: باید مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت در ساختمان‌ها به کار گرفته شود و این طرح به صورت ویژه در سال آینده پیگیری می‌شود.

وی تشدید نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد.

ملاعلی پور از توقف تولید هشت واحد برای ارتقای وضعیت کیفی در سال جاری خبر داد و گفت: هدف از توقف تعطیلی واحد نیست بلکه اصلاح کیفیت تولید است که با رفع مشکل، توقف رفع می‌شود.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)