عراق اصلی‌ترین هدف صادراتی یزد/کاشی و سرامیک در صدر اقلام صادراتی

[ad_1]

یزد- مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به اینکه کالاهای استان یزد به ۵۴ کشور جهان صادر می شود، گفت: عراق اصلی‌ترین هدف صادراتی استان یزد است.

محمدحسین سلمانی در گفتگو با شاخص صادرات با اشاره به میزان صادرات و واردات استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: طی ۹ ماه ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۱۱ تن کالا به ارزش ۳۸۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۲۶ دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده است.

وی عنوان کرد: صادرات استان یزد از در مدت زمان یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶ درصد کاهش داشته اما از نظر ارزش دلاری، ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان یزد در مورد میزان واردات گمرک استان در این مدت نیز بیان کرد: ۹۲ هزار و ۶۸۶ تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۸۳ دلار از گمرک یزد وارد این استان شده است.

وی یادآور شد: این میزان واردات از نظر وزن ۶ درصد کاهش داشته اما از نظر ارزش ریالی افزایش ۹ درصدی داشته است.

سلمانی ادامه داد: در حال حاضر محصولات استان یزد به ۵۴ کشور صادر می شود که عمده صادرات به کشورهای همسایه شامل عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان و ترکیه انجام می‌گیرد.

مدیرکل گمرک استان یزد بیان کرد: کاشی و سرامیک، هیدروکربن‌های سبک، اکسیدهای مولیبدن، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی، نایلون و نایلکس، عمده‌ترین کالاهای صادراتی یزد هستند.

[ad_2]

منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)