رشد صادرات و کاهش واردات کالا در مرزهای کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد صادرات و کاهش واردات کالا در پنج ماهه نخست امسال در مرزهای کرمانشاه خبر داد.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با شاخص صادرات با اشاره به رشد صادرات کالا در پنج ماهه امسال گفت: در این مدت یک میلیارد و ۷۹ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۸۳۵ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۷۷ تن کالاهای گمرک استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: کالاهای صادراتی در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 14 درصد و از نظر وزنی 8 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به انواع کالاهای صادراتی از مرزهای کرمانشاه تصریح کرد: یراق آلات و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف. یک بار مصرف و … از جمله کالاهای صادراتی از مرزهای کرمانشاه است.

رحمانی پور بیان کرد: 349 میلیون و 224 هزار و 429 دلار از کل کالاهای صادراتی به وزن 850 هزار و 517 تن از مرز خسروی خارج شده که بیشترین سهم صادرات استان کرمانشاه و گمرک پرویژان و خر نیز به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به کاهش واردات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در پنج ماهه نخست امسال، خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال 15 میلیون و 377 هزار و 888 دلار کالا به وزن 4 هزار و 621 تن بوده است. از گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده و این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 55 درصد و از نظر وزنی 58 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان کرمانشاه عبارتند از: آلیاژ آلومینیوم، اولیه اصلاح طلبقطعات ماشین برچسب زنان، تجهیزات خط تولید و غیره

رحمانی پور صادرات کالا از گمرکات مرزی را 49 درصد افزایش داده است خر وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال 223 میلیون و 806 هزار و 989 دلار کالا به وزن 549 هزار و 920 تن شسته شده است. خر صادرات به عراق که از نظر ارزشی 49 درصد و از نظر وزنی 18 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشتر کالاهای صادراتی از گمرکات عبور می کند خر یراق آلات و آهن، کاشی و سرامیک، سنگ ساختمانی، لبنیات، محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف و… بود.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)