ترددبیش از ۵۵ هزار دستگاه ناوگان باری به پایانه‌های مرزی کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه از تردد بیش از ۵۵ هزار ناوگان باری به پایانه های مرزی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش مهر، فریبرز کرمی گفت: در دو ماهه نخست امسال در مجموع ۵۵ هزار و ۴۲۸ ناوگان باری به پایانه های مرزی استان کرمانشاه تردد کردند.

وی افزود: پایانه مرزی پرویزخان در قصرشیرین بزرگ ترین بزرگراه اقتصادی ایران به عراق است که بیشترین صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق این خروجی بین المللی است و تعداد ناوگان ورودی به پایانه مرزی پرویزخان در سال جاری 29 هزار و 169 کامیون است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه گفت: پایانه مرزی پرویژان به دلیل فعالیت 24 ساعته یکی از مهمترین مرزهای تجاری جمهوری اسلامی ایران است.

کرمی گفت: پایانه مرزی خسروی مشابه پایانه مرزی پرویژن استان کرمانشاه و در دو ماهه سال 1401 تعداد 7 هزار و 848 ناوگان حمل و نقل جاده ای برای انجام معاملات مرزی وارد پایانه مرزی شد.

وی ادامه داد: پایانه های مرزی شیخ سلام 7718 ناوگان باری و شوشمی 5560 ناوگان باری ورودی داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: پایانه مرزی سومار در نزدیکی شهر مندل در توابع استان بولدروس در کشور عراق واقع شده و فاصله حمل و نقل کالا تا بغداد را کوتاه کرده است به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون 5133 ناوگان باری وارد این پایانه مرزی شده است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)