برنامه‌ریزی برای تقویت کالاهای صادراتی استان زنجان انجام شود

زنجان- استاندار زنجان ارائه برنامه عملیاتی و تقویت کالاهای صادراتی این استان را برشمرد و گفت: ظرفیت های صادراتی خوب و متنوعی در زنجان وجود دارد.

به گزارش شاخص صادرات، محسن افشارچی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار داشت: در استان زنجان 11 خط بهترین کالای صادراتی داریم که با برگزاری جلساتی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان و ارائه آن ها را تقویت خواهیم کرد. برنامه عملکردی برای این بخش.”

وی به اثربخشی ویژه کدگذاری محصولات برای ردیابی و ردیابی محصولات اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر کدگذاری کالا در کشور چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

استاندار زنجان ارائه برنامه اجرایی و تقویت کالاهای صادراتی استان را برشمرد و گفت: ظرفیت های صادراتی خوب و متنوعی در استان زنجان وجود دارد.

افشارچی افزود: این اتفاقات برای ساماندهی تولید و فروش حائز اهمیت است و امیدواریم راه اندازی مرکز شماره گذاری کالا و خدمات در استان باعث تسهیل امور در این بخش شود.

مرکز ملی شماره گذاری کالاها و خدمات ایران 91 هزار عضو دارد

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران گفت: مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران 91 هزار عضو دارد و تا سال 1398 بیش از 4 میلیون کد کالا تولید شده است.

مهدی مزاری گفت: این مرکز در سال 1353 در ایران با هدف کدگذاری و رهگیری کالا مطابق با استانداردهای بین المللی سازمان GS1 تأسیس شد. این مرکز خدمات مربوط به مدیریت و شناسایی اقلام در زنجیره تامین را مطابق با استانداردها و راهکارهای بین المللی برای تجارت در کشور ارائه می دهد.

مهدی مزاری با اشاره به اینکه GS1 یک سازمان غیرانتفاعی با بیش از 2 میلیون عضو در 150 کشور جهان است و دارای سابقه 46 ساله معرفی و تولید استانداردها و راهکارهای بهبود مدیریت زنجیره تامین است، گفت: مرکز ملی کالای ایران. و شماره خدمات 91 دارای 1000 عضو است و تا سال 2019 بیش از 4 میلیون کد کالا تولید کرده و بیش از 900 هزار کد خرده فروشی صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز تنها نماینده سازمان جهانی GS1 در ایران است، ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات، بانک اطلاعاتی این مرکز یکی از 12 پایگاه مرجع در کنار سایر بانک های اطلاعاتی کشوری است. ، که در زمینه کالا و خدمات می باشد.سازمان ها خدمات لازم را ارائه می دهند.

مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، امکان ردیابی اقلام در زنجیره تامین، کاهش هزینه مبادله، افزایش ایمنی و سلامت، امکان اشتراک اطلاعات بین شرکای تجاری و ایجاد هماهنگی در زنجیره تامین، افزایش شفافیت در امور تجاری، امکان توقیف، افزایش سرعت و دقت عملیات تجاری و جلوگیری از جعل و قاچاق کالا از جمله مزایای به روز رسانی استانداردهای GS1 است.

مظهری با اشاره به اینکه سامانه GS1 مجموعه ای از استانداردها و راهکارها برای ارتقا و بهبود مکانیزم های مدیریتی و زنجیره عرضه و تقاضا است، تصریح کرد: با کمک این سامانه بیش از 26 هزار کد در سامانه 124 و 52 هزار کالای راهبردی وجود دارد. در سامانه ثبت قیمت ها صورت گرفت

وی بیان کرد: در نمایشگاه بین المللی تهران گواهینامه ملی فرش ایران از طریق کدهای بین المللی GS1 رونمایی شد که تضمین کننده حفظ حقوق و مالکیت معنوی و اخلاقی، پرهیز از بهره برداری عمده و جلوگیری از سوء استفاده رقبا از موقعیت فرش ایرانی و قابلیت انتقال است. دارد

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران با اشاره به اینکه کشورهایی مانند روسیه الزاماتی در خصوص ثبت کدهای کالایی بین المللی در سامانه مربوطه دارند و صادرات به این کشورها نیازمند وجود این کدها است. مشوق ها برای دریافت این کدهای بین المللی ارائه می شود و هر سازنده A که بخواهد این کدها را دریافت کند با امضای تفاهم نامه از مشوق ها و یارانه نقدی بهره مند می شود.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)