امضای تفاهم نامه به منظور تسهیل در واردات کالاهای اساسی

تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی به منظور تسهیل واردات کالاهای اساسی به امضای وزرای دو وزارتخانه رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، این تفاهم نامه یادداشت تفاهم همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی در راستای تسهیل واردات کالاهای اساسی در کشور با حضور رستم قاسمی و سید جواد ساداتی نژاد وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و معاونان آنها در وزارت راه و شهرسازی شد.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با تاکید بر ظرفیت های بالای کشور در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه دریایی و ریلی، بر لزوم عملکرد بهینه و کارآمد سیستم حمل و نقل برای تامین کالاهای اساسی تاکید کرد. و تولیدکنندگان و کالاهای وارداتی و بر توزیع متوازن آن در کشور تاکید کرد.

رستم قاسمی گفت: به عنوان مثال در زمینه مبادله کالاهای اساسی با روسیه، این امکان را داریم که از روسیه به بندر شهید رجایی کالا وارد کرده و بدون نیاز به انتقال مستقیم به بندر چابهار در جنوب کشور. نیاز به تخلیه.» و برای سایر بنادر و باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از تلاش های وزارت راه و شهرسازی برای تامین خاک برای تسهیل و تسریع واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از جمله گندم، روغن، جو، ذرت، سویا، برنج و شکر و … استقبال کرد. اولویت شبکه حمل و نقل وزارت مورد نظر به شبکه راه آهن و سپس راه ها اشاره می کند.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون بندهای پیش نویس متن، تفاهم نامه همکاری به امضای وزیران راه، شهرسازی و جهاد کشاورزی رسید.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)