ارزش افزوده صادرات استان قزوین پایین است

[ad_1]

قزوین- مدیرکل گمرک قزوین گفت: با وجود صادرات بیش از ۴۵۱ میلیون دلار کالا از گمرک قزوین، صادرات استان با ارزش افزوده پایین انجام شد.

به گزارش شاخص صادرات رضا نیک روش بعدازظهر سه شنبه در نشست تخصصی «قزوین; قطب تولید، تجارت و ترانزیت» تصریح کرد: با وجود صادرات بیش از 451 میلیون دلاری کالا از گمرکات استان قزوین، صادرات استان با ارزش افزوده پایین انجام شد.

وی افزود: واردات کالا به ارزش 5 هزار و 625 دلار در هر تن در استان قزوین نشان می دهد که کالاهای وارداتی از خارج از کشور به استان از ارزش افزوده بسیار بالایی به نسبت صادرات برخوردار است.

مدیرکل گمرکات استان قزوین تاکید کرد: برای افزایش ارزش افزوده محصولات صادراتی نیازمند تولید محصولات توسط شرکت های دانش بنیان هستیم.

وی عدم ثبات در قوانین و مقررات را یکی از آسیب های اقتصادی کشور می داند و بیان می کند: صدور هزار فقره دستورالعمل گمرکی در طول سال بازار هدف ایجاد شده برای صادرات استان را از دست تولیدکننده خارج می کند.

نیک روش تاکید کرد: رونق تولید و صادرات در استان و کشور نیازمند شفافیت و ثبات در مقررات و تسهیلات گمرکی است.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات صادراتی در کشورمان بازگشت پول صادرات به سامانه نیما است

این مسئول تصریح کرد: بازگشت پول صادرات به سامانه نیما که تفاوت فاحشی با ارز بازار آزاد دارد یکی دیگر از مشکلاتی است که در حوزه صادرات کالا داریم و راهکار جدی در این زمینه برای ارتقای صادرات به شدت احساس می شود.

در نهایت یادآوری شد: راه اندازی هاب لجستیک برای افزایش توان صادرات و واردات استان قزوین یک ضرورت تلقی می شود.

[ad_2]

منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)