۱۵۰ هزار تردد کامیون در گمرک بیله‌سوار ثبت شده است

اردبیل- مدیر کل گمرک استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تردد ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون از طریق گمرک در بیله سوار به ثبت رسیده است.

به گزارش شاخص صادرات، پرویز تقوی عصر پنجشنبه در نشست مشترک مدیران زیر مجموعه اقتصادی و دارایی با معاون وزیر اقتصاد در اردبیل اظهار داشت: گمرک استان اردبیل یکی از ۱۲ گمرک برجسته کشور است. کشوری که در سال های اخیر شاهد ارتقای رتبه آن هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گمرک استان با 121 پرسنل خدمات واردات و صادرات را به تجار ارائه می کند ضمن اینکه گمرکات معادل این استان دو برابر قدرت دارد و چارت سازمانی آنها نیز تکمیل شده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل لزوم اخذ مجوز برای استخدام 600 نیروی انسانی را یادآور شد و گفت: ضمن حضور در گمرک بیل سوار 70 نفر به صورت شبانه روزی کار می کنند که در گمرک مشابه آستارا این تعداد به 220 نفر می رسد.

تقویت بی عملی تصمیم خرید دستگاه ایکس ری گمرک مرزی بیل سوار وی خبر داد و افزود: مسئولان بارها قول خرید دستگاه ایکس ری داده اند اما این دستگاه همچنان در گمرک نشسته است. بیل سوار نصب نشده است و در ورود و خروج خودروها با مشکلات و چالش های جدی مواجه هستیم.

وی تردد 150 هزار کامیون را در 10 ماه امسال ذکر کرد و خاطرنشان کرد: روزانه 422 کامیون در گمرکات انجام می شود. بیل سوار و این گمرک یکی از 10 گمرک ترانزیتی فعال کشور است.

تکوی میزان واردات به گمرکات استان را با رشد 36 درصدی به حدود 137 میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: میزان صادرات نیز 83 میلیون دلار بوده که رشد 16 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل سپرده گذاری در خزانه را با رشد 438 درصدی ذکر کرد و افزود: چهار هزار میلیارد تومان از طریق گمرکات استان به خزانه کل کشور واریز شده است.

مدیر کل بیمه ایران استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش حق بیمه داشته ایم.

فرامرز آزاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: میزان غرامت 68 درصد افزایش یافته و بیمه ایران در تلاش است خدمات مناسبی را در زمینه های مختلف به بیمه گذاران ارائه دهد.

وی کمبود نیروی انسانی را با 11 شغل خالی در بیمه ایران در استان اردبیل ذکر کرد و تصریح کرد: پیش بینی می شود تفویض اختیارات انتقال نیروی انسانی به رهبری استان داده شود زیرا در برخی از شهرستان های استان با کمبود نیرو مواجه هستیم که این امر باعث می شود که امکان ارائه خدمات با چالش جدی مواجه است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)