وجود ۳۵ کارخانه آرد گندم در گلستان/ کیفیت بالای گندم حفظ شود

گرگان- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: هم اکنون 35 کارخانه آرد گندم در گلستان فعال است که 10 کارخانه برای تامین آرد ساکنان این استان کافی است.

به گزارش شاخص صادرات محمد باکر منوچهری یکشنبه شب وی در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گلستان گفت: ثبات کیفیت و انجام تعهدات صادراتی دو عامل مهم برای رونق صادرات در کشور است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان وی افزود: عدم توجه به این دو عامل مهم، استان ما را در صادرات محصولات کشاورزی و دامی ناموفق کرده است.

وی بیان کرد: 12 کارخانه تولید ماکارونی در استان گلستان داشتیم که در زمینه صادرات فعال بودند اما به محض اینکه آرد مورد نیاز خود را تهیه نکردند از آرد نامناسب برای تهیه ماکارونی استفاده کردند و این مشکل باعث کاهش کیفیت شد. ماکارونی صادراتی و تمام این کارخانه ها امروز تعطیل هستند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: عدم توجه به کیفیت ماکارونی در استان باعث شده هم کارخانه ها متضرر شوند و هم ارزش محصولات صادراتی ایران زیر سوال برود.

منوچهری تصریح کرد: در خصوص صادرات محصولاتی مانند سیب زمینی در سال گذشته نیز پس از صادرات این محصول قیمت آن در کشور افزایش یافت و بلافاصله صادرات این محصول را متوقف کردیم تا قیمت آن در کشور متعادل شود و توقف ناگهانی صادرات باعث می شود که کشور واردکننده دیگر سراغ تولیدکننده ایرانی نرود چون قصد خرید این محصول را داشت.

او گفت: اکنون 35 کارخانه آرد گندم در استان وجود دارد که 10 کارخانه تحویلی است ارد ساکنان این استان بس است و بقیه مازاد هستند که به دلیل کیفیت بالای کار و در صورت کیفیت گلوتن گندم قادر به کار هستند. سازنده گلستان با تعطیلی کارخانه ها و بیکاری بخش بزرگی از آنها کاهش می یابد استان ها بنابراین باید کیفیت بالای تولید گندم را در استان حفظ کنیم.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)