صادرات نخستین محموله یخچالی از بندر کنگان به قطر

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: با ساخت و بهره برداری از دو اسکله رمپ اولین محموله یخچال از کنگان به قطر صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالمحمد نادری مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان در تشریح این خبر اظهار داشت: در جلسه رفع مشکلات تجار و بازرگانان موضوعات مختلفی مطرح شد. مشکلاتی را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار داد که بی شک با رویکرد تسهیل فعالیت تجار گامی اساسی برای رفع موانع برداشته خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت و توسعه بندر کنگان و افزایش وسعت دریاچه از 7 به 37 هکتار، تجار خواستار بازنگری در قانون ساماندهی بارج ویژه بندر کنگان شدند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان ادامه داد: ایجاد مشوق برای لنج های حامل بار تجاری از دیگر مطالبات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در اداره بندر و دریانوردی کنگان است.

وی یادآور شد: بیش از 3 ماه نمی توانید از بیمه یک دریانورد امتناع کنید و دریانوردان خواستار بازنگری در این قانون شدند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: برای ایجاد رونق و حضور سرمایه گذاران پیشنهادهایی از جمله کاهش عوارض واردات کالا در بندر کنگان ارائه و بررسی شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: با ساخت و بهره برداری از دو رمپ اسکله اولین محموله یخچال از طریق لندیگنرفت از کنگان به قطر صادر شد.

نادری افزود: بندر کنگان با آغاز مبادلات تجاری شاهد پیشرفت چشمگیری در حوزه تجارت فرامرزی بوده که نویدبخش رونق بندر کنگان و افزایش فرصت های شغلی است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، وی گفت: با تدابیر و تمهیدات انجام شده برای تسهیل در زمینه صادرات و واردات، این رویه رضایت بیشتر ساکنان کنگان را به همراه خواهد داشت.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)