صادرات بیش از ۳۰۲ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار

بیله سوار-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: 302 هزار و 868 تن کالا در هشت ماهه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار به کشورهای همسایه صادر شد.

به گزارش شاخص صادرات، فرش الله واستوکی عصر سه شنبه از پایانه مرزی بازدید کرد بیل سوار با بیان اینکه در تمامی محورهای پایانه مرزی با رشد مواجه هستیم، گفت: 302 هزار و 868 تن کالا توسط 13 هزار و 761 کامیون در هشت ماهه پایانی امسال از پایانه مرزی جابه جا شد. بیل اسب سوار به کشورهای همسایه صادر شد.

به نام کشورهای مقصد و خریدار کالا از گمرک می باشد بیل سوار در ادامه خاطرنشان کرد: آذربایجان و عراق با توجه به کیفیت محصولات خریدار کالا از این گمرک هستند و عمده کالاهای صادراتی کاشی سقف، سنگ ساختمانی، نمک، بلوک آهن، کاشی سقف، شیشه و پروفیل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از افزایش 3 درصدی واردات کالا در مدت زمان تعیین شده خبر داد و گفت: از 465 دستگاه کامیون بیش از 9468 تن کالا از مرز وارد شده است. بیل بارگیری می شوند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 9200 تن بود افزایش داشته است.

وثوقی با توجه به افزایش 53 درصدی ترانزیت از پایانه مرزی بیل سوار وی افزود: در 8 ماه گذشته 461 هزار و 743 تن کالا با 20 هزار و 750 خودرو از مرز جابجا شد. بیل به صورت ترانزیت صادر می شود که عمده کالاها برنج، ورق گالوانیزه، انواع سنگ های ساختمانی، آب معدنی، کاشی سقف، ورق و قیر می باشد.

وی با بیان اینکه تردد کامیون های ترانزیتی در یک سال گذشته دو برابر شده است، گفت: در راستای توسعه اقتصادی استان و منطقه توجه به مبادی خروجی و ورودی بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل ترافیک است. پایانه های مرزی



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)