رشد ۲۵ و ۱۲ درصدی صادرات کالا از مرزهای خسروی و سومار

کرمانشاه- مدیرکل گمرک کرمانشاه از افزایش ۲۵ و ۱۲ درصدی صادرات کالا از مرزهای خسروی و سومار در سال جاری خبر داد.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با شاخص صادرات با اشاره به میزان صادرات استان کرمانشاه در هشت ماه گذشته از طریق مرزهای خسروی و خربیان کرد: در این مدت 545 میلیون و 314 هزار و 215 دلار به وزن یک میلیون و 386 هزار و 545 تن کالا از طریق مرز خسروی به کشور عراق صادر شد.

وی افزود: میزان صادرات انجام شده در سال جاری از طریق مرز خسروی نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی 25 درصد و از نظر وزنی 43 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه در خصوص انواع صادرات از طریق مرز و مرز خسروی خروی تصریح کرد: یراق آلات و آهن آلات، سنگ های ساختمانی، ظروف یک بار از جمله کالاهای صادراتی که اغلب به عراق صادر می شود می توان به مواد مصرفی، لوله های ساختمانی، کاشی و سرامیک، لبنیات و … اشاره کرد.

رحمانی پور ادامه داد: امسال مرز خسروی صادرات زیادی داشت که حتی در برخی از روزها به تردد و صادرات بیشتر نسبت به سایر مرزهای فعال استان کرمانشاه منجر شد و به طور متوسط ​​روزانه حدود 500 کامیون باری از این مرز عبور می کنم.

وی به رشد 12 درصدی صادرات گمرکات مرزی اشاره کرد خرخاطرنشان کرد: در هشت ماهه نخست سال 351 میلیون و 116 هزار و 73 دلار به وزن 847 هزار و 528 تن از مرز عبور کرد. خر و گمرک آن در کشور صادر کننده کالا انجام می شود.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)