تخلیه و بارگیری در بنادر نفتی ۲۹ درصد رشد کرد

آمار جابه جایی بار در بنادر کشور طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری و ۲۹ درصدی در بنادر نفتی حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بنادر و دریانوردی در گزارشی آخرین آمار فعالیت‌های بنادر کشور را تا ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که بر اساس این گزارش عملیات تخلیه و بارگیری در ۲۲ بندر کشور رشد داشته است.

طبق آمار اعلام شده تا ۱۷ بهمن امسال ۱۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شده؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل، این شاخص ۱۱۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تن بود که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

طی گزارش مذکور در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینری (TEU) ۱.۷۹ میلیون تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین در حوزه کانتینری میزان تخلیه و بارگیری ۲۱.۰۷ میلیون تن بوده است که شاهد رشد ۱۵.۹ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

میزان تخلیه و بارگیری به صورت فله خشک تا ۱۷ بهمن امسال بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی ۴۱.۱۶ میلیون تن بوده است. این عدد در مقایسه با تخلیه و بارگیری ۳۶.۱۸ میلیون تنی در بهمن ۱۳۹۹ رشد ۱۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان تخلیه و بارگیری فله مایع در مدت مورد اشاره ۳.۵ میلیون تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۲۰.۶ رشد را تجربه کرده است.

در این مدت میزان تخلیه و بارگیری جنرال کارگو نیز ۱۸.۲۸ میلیون تن است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۶.۶۸ میلیون تن بوده افزایش ۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه و بارگیری مواد نفتی هم تا ۱۷ بهمن امسال در مقایسه با سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری مواد نفتی ۵۰.۷ میلیون تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۹.۲ رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، این کالاها از بنادر آبادان، اروند کنار، آستارا، امام خمینی (ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهید باهنر، شهید رجایی، شهید حقانی، فریدون‌کنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر، تخلیه و بارگیری شده است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)