افزایش ۴۰۰ درصدی ترانزیت کالا در گمرکات شمال کشور

رشت- بازرس گمرکات استان گیلان از افزایش ۴۰۰ درصدی ترانزیت کالا در گمرکات شمال کشور خبر داد و گفت: زیرساخت های گمرک گیلان در حال هوشمندسازی است.

به گزارش شاخص صادرات، صادق برزگر شامگاه سه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون تن کالا از مرزهای گیلان ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: ترانزیت مبدا 60 درصد و ترانزیت مقصد 200 درصد افزایش دارد.

بازرس گمرکات استان گیلان با بیان اینکه پست های مرزی گیلان از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: گیلان شاهراه ارتباطی تجارت ایران با اوراسیا و کشورهای مرزی خزر است.

برزگر از افزایش 400 درصدی ترانزیت کالا از گمرکات شمال کشور خبر داد و افزود: با توجه به توسعه یافتگی در منطقه، استان های شمال کشور به ویژه گیلان از ظرفیت مناسبی در نظر گرفته شده است. توسعه روابط با کشورهای همسایه

وی از افزایش 300 درصدی ترانزیت کالا در گیلان خبر داد و افزود: استان گیلان از نظر ترانزیت کالا نسبت به سال گذشته 300 درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان گیلان با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت ها برای ترانزیت کالا در مناطق مختلف گفت: تمامی نقاط مرزی گیلان مورد توجه کشورهای مرزی اوراسیا و خزر است.

نیاز به مناسب سازی زیرساخت های تجاری در شمال کشور

برزگر با اشاره به درخواست ترانزیت و جابجایی 30 میلیون تن کالا از روسیه افزود: استان های شمالی کشور باید زیرساخت های تجاری خود را برای ترانزیت کالا با توجه به نیاز و درخواست کشورهای همسایه تطبیق دهند.

او بر علاقه تاکید کرد دریافت می کنم فرشت طلای در خصوص ظرفیت تجاری استان های شمالی کشور افزود: استان های شمالی کشور به ویژه گیلان باید خود را با شرایط توسعه روابط تجاری وفق دهند و از این فرصت استفاده کنند.

ناظر گمرکات استان گیلان می گوید ارتباط با همسایگان بخشی از وی با بیان اینکه اولویت های ایران اسلامی است، گفت: از استان گیلان چشم به همسایگان خود در حوزه دریای خزر خدمات ارائه می کند. اندازه خوب تصور می کنیم.

برزگر با اشاره به نقش حمل و نقل ترکیبی در توسعه روابط تجاری با اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: تقویت خطوط ریلی و دریایی گیلان به توسعه روابط تجاری و اقتصادی گیلان کمک می کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های گمرک گیلان در حال هوشمندسازی است افزود: دامنه خدمات گمرک گیلان گسترش یافته و نیاز به به روز رسانی و هوش دارد.

بازرس گمرکات استان گیلان بر کاهش سپرده کالا در گمرکات استان تاکید کرد و افزود: انسجام، همدلی و تعامل بین دستگاه ها از یک سو و فراهم شدن زیرساخت های گمرکی از سوی دیگر منجر به کاهش می شود. از سپرده



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)