نرخ جهانی زرشک را ایران و خراسان‌جنوبی مدیریت کند

بیرجند-رئیس انجمن مواد غذایی آسیا با بیان اینکه باید نرخ جهانی زرشک را ایران و خراسان‌جنوبی مدیریت کند، گفت: یک روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز زرشک نامگذاری شود.

به گزارش شاخص صادرات، اشرف هاشم پیش از ظهر شنبه در جشنواره یاقوت‌های سرخ قهستان که با حمایت بنیاد مستضعفان و توسط نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی درمیان درخانه تاریخی شریف شهر قهستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان غذایی آسیا از ابتدای تأسیس تاکنون در ۱۰ کشور فعالیت دارد و در قسمت صادرات و واردات مرتبط با مواد غذایی نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

رئیس انجمن مواد غذایی آسیا با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما، کار بر روی محصولات ارگانیک است، بیان‌کرد: در دنیا بزرگترین تولید کننده مواد غذایی ارگانیک آسیا و در آسیا نیز بزرگترین تولید کننده مواد غذایی ارگانیک جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری ازبکستان و پاکستان است.

اشرف هاشم با بیان اینکه خواست ما بر این است که مواد غذایی ارگانیک را از آسیا به کشورهای اروپایی و آفریقایی صادر کنیم، ادامه‌داد: فراهم کردن شرایط دیدارهای تجاری بین کشورهای آسیایی و بین قاره‌ای نیز از دیگر برنامه‌های ما برای حمایت از تجار است.

وی گفت: مشورت‌دهی در قسمت استانداردسازی و دریافت گواهینامه بین‌المللی، فرآوری و بسته بندی به تجار از دیگر برنامه‌های انجمن مواد غذایی آسیا است.

رئیس انجمن مواد غذایی آسیا اظهار کرد: زرشک را میوه طول عمر می‌نامند چرا که فواید و مزیت‌های بسیار فراوانی دارد.

اشرف هاشم با بیان اینکه بیان‌کرد: پیشنهاد من این است یک روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز جمع آوری زرشک نامگذاری شود چرا که موجب معرفی زرشک در عرصه جهانی شود.

وی گفت: نیاز است تحقیقات کلی روی استفاده زرشک در کشورهای مختلف انجام شود که چه کشورهایی به چه صورت از این محصول استفاده می‌کنند و نتایج این تحقیق در صادرات و بسته‌بندی آن مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن مواد غذایی آسیا با بیان اینکه کانادا بیشترین وارد کننده زرشک در دنیا است، یادآور شد: امیدوارم در سال‌های آتی با تعدادی از تجار در این برنامه حضور پیدا کنم.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)