مسئولان از واردات بی‌رویه جلوگیری کنند/ باید به تولید اهمیت داد

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه خرید کالای خارجی به معنای حمایت از کارگر خارجی و ضربه زدن به کارگر داخلی است، گفت: مسئولان باید از واردات غیرقانونی جلوگیری کنند.

به گزارش شاخص صادرات ، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بوینورد که در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: در واقع ورود به کشور با همان کیفیتی که با کیفیت خوب تولید می شود خنجری بر قلب تولید کشور است.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی و خرید کالای داخلی، خاطرنشان کرد: وقتی کالای خارجی را به کالای داخلی ترجیح می دهیم، به معنای ضربه زدن به کارگر داخلی به نفع کارگر خارجی است؛ چرا که در این راستا باید به دنبال آن باشیم. بنابراین مسئولان باید از واردات غیرقانونی جلوگیری کنند و مردم را ملزم به خرید و استفاده از محصولات داخلی کنند.

وی افزود: همانطور که شرکت‌های دارویی نیاز ما به واردات بسیاری از داروهای خارجی را برآورده کرده‌اند، ما در جوانان خود این نیرو، انگیزه و استعداد را داریم که در سایر بخش‌ها نیز کشور را برای خارجی‌ها بی‌نیاز کنیم.

حجت الاسلام نوری با اشاره به مصوبه دولت سیزدهم برای اصلاح یارانه ها گفت: یکی از وعده های اصلی رئیس جمهور اصلاح و توزیع عادلانه و پرداخت آن به مردم بود و مجلس برای اجرای آن مصوبه لازم الاجرا را تصویب کرد. بنابراین دولت موظف به انجام این اقدام اصلاحی و اساسی بود.

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: این موضوع حذف ارز ترجیحی نیست; این تغییر در روش پرداخت است. چون یارانه ای که دولت برای برخی کالاها می داد هنوز هم داده می شود.

وی افزود: یارانه برای برخی کالاها است. به همین دلیل است که برخی افراد نباید از این موقعیت سوء استفاده کنند و اقلام دیگر را گران کنند.

حجت الاسلام نوری در پایان گفت: این ملت بیش از 43 سال است که پای این نظام ایستاده و با استکبار جهانی مقابله کرده و به فضل الهی از این پس به دفاع از نظام و انقلاب خود ادامه خواهند داد. “



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)