فعالیت ۱۰۲ پست قرنطینه برای نگهداری کالاها در کشور

رشت- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ۱۰۲ پست قرنطینه برای نگهداری ۳۲ میلیون تن کالا وارداتی، صادراتی و ترانزیتی در کشور فعال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیخسرو چنگلوایی شامگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان ظرفیت‌های گیلان به عنوان قطب تولیدات کشاورزی و اثرگذاری در اقتصاد و معیشت ملی اشاره کرد و گفت: ۳۲ میلیون تن واردات، صادرات و ترانزیت محصولات در ۱۰۲ پست قرنطینه می‌شوند که ایستگاه آستارا، کلیدی‌ترین آنان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد کل صادرات کشاورزی کشور معادل ۷۰۰ هزار تن در سال از مرز آستارا عبور می‌کند، افزود: با اقدامات زیرساختی می‌توان حجم مبادلات را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش داد.

نظارت و پایش محصولات کشاورزی باید سبب کیفی سازی صادرات

استاندار گیلان در ادامه این نشست به روند واگذاری‌ها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره و اظهار کرد: واگذاری شماری از فعالیت‌ها به بخش خصوصی منجر شد تا برخی افراد فاقد اهلیت آسیب‌هایی را به بخش‌های مختلف وارد کنند.

اسدالله عباسی با تأکید بر اینکه بسیاری از بخش‌های کنترلی و نظارتی قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، گفت: باید نظارت و پایش محصولات تولیدی کشاورزی در مسیر کیفی سازی صادرات تقویت شود.

وی با بیان اینکه نباید عده‌ای سودجو با عرضه محصولات بی‌کیفیت اعتبار بازرگانان ایرانی را در عرصه صادرات خدشه‌دار کنند، تصریح کرد: در این مسیر باید از ظرفیت تاجران خوشنام و موفق برای صادرات محصولات کیفی به بازارهای هدف استفاده شود.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)