صادرات گمرکات استان بوشهر به کشور چین ۶۰ درصد افزایش یافت

بوشهر – ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات گمرکات استان به 56 کشور گفت: سال گذشته صادرات گمرک بوشهر به چین 60 درصد افزایش یافت.

علی سلیمانی در گفتگو با شاخص صادرات اظهار داشت: گمرک بوشهر نقش مهمی در صادرات و واردات کالا دارد و در دو ماهه نخست امسال 4.7 میلیون تن کالا از جمله میعانات گازی از بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین صادرات گمرک استان به کشورهای چین، امارات، ترکیه و هند بوده است تصریح کرد: صادرات گمرک بوشهر در سال گذشته به 56 کشور دنیا ارسال شده است.

مدیرکل گمرک بوچر با اشاره به صادرات 22.5 میلیون تن کالا به ارزش 9.6 میلیارد دلار به کشورهای چین، امارات، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، برزیل، موزامبیک و قطر افزود: وزن این صادرات 87 درصد است. و ارزش آن 95 درصد افزایش یافته است.

وی از رشد 60 درصدی صادرات گمرک بوشهر به چین در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 15.5 میلیون تن به ارزش 6.8 میلیارد دلار توسط گمرک بوشهر به چین صادر شده است.

توسعه صادرات به همسایگان

سلیمانی صادرات به امارات را 2.4 میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: پارسال 760 هزار تن کالا توسط گمرک بوشهر به ترکیه صادر شد.

وی مهمترین صادرات استان را گاز مایع، متانول، پلی اتیلن، کود اوره، میعانات گازی، گوگرد و سایر پتروشیمی ها عنوان کرد و گفت: سال گذشته 257 نوع کالا از گمرک بوشهر صادر شده است.

ناظر گمرک بوشهر از افزایش صادرات به کشورهای همسایه خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف استان بوشهر افزایش صادرات به قطر است.

وی از صادرات 115 نوع کالا از گمرک بوشهر در سال جاری خبر داد.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)