سهم ۶۷ درصدی صادرات پتروشیمی از عملکرد صادرات بندر امام

بندر امام – مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: سهم صادرات پتروشیمی از کل صادرات بندر امام 67 درصد است.

به گزارش شاخص صادرات، بهروز آقایی در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با مدیران و فعالان صنعت نفت و پتروشیمی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام آمادگی پذیرش سرمایه گذاری عملی و موثر در تجارت دریایی نفت را دارد، گفت: و صنعت پتروشیمی .

وی افزود: مجاورت بندر امام به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی منجر به همگرایی ظرفیت ها و مزیت ها در این مجموعه بندری می شود.

آقایی با اشاره به وجود 2 اسکله نفتی با ورودی 11 متری در پایانه نفتی بندر امام گفت: این اسکله ها قابلیت اسکان شناورهای 45 هزار تنی به بالا را دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: ظرفیت مخازن موجود در پایانه نفتی مجتمع بندری امام 350 هزار متر مکعب است و ظرفیت سالانه آنها تا 8 میلیون تن برآورد شده است.

آقایی افزود: این مجتمع بندری به دلیل وجود پایانه نفتی قادر به ارائه خدمات به 20 نوع فرآورده نفتی سبک و سنگین است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با تاکید بر اینکه این بندر دارای پیشرفته ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی است، اظهار داشت: این بندر مجهز به 2 ایستگاه راه آهن فرآورده های نفتی با ظرفیت روزانه 4000 تن است.

آقایی هم افزایی توسعه را در ایجاد مزیت رقابتی برای صنایع نفت و پتروشیمی برشمرد و گفت: با توجه به فعالیت 39 شرکت پتروشیمی بالادستی، میان دستی و پایین دستی در مجاورت مجتمع بندری امام، سهم صادرات پتروشیمی از کل صادرات این کشور است. پورت 67 درصد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه امکان احداث واحدهای پتروشیمی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام را یکی از زیرساخت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برجسته آن اعلام کرد و گفت: این اقدام می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های صادراتی و ارتقای سطح شود. این صنعت در بازارهای جهانی

آقایی با اشاره به برخی دغدغه‌های فعالان حوزه پتروشیمی و تجارت فرآورده‌های نفتی گفت: برای مقابله با مشکلات مربوط به این بخش از صادرات محصولات ایرانی، کارگروه ویژه برای بررسی و تسهیل آن‌ها تشکیل می‌شود. امور

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اقتصاد تجارت دریایی و بهبود فضای کسب و کار در بندر امام را برشمرد و گفت: در این راستا برنامه ریزی های کارشناسی مطلوبی برای حضور سرمایه گذاران در ساحل پشتی این بندر انجام شده است. بندر.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)