راه اندازی صنایع در کرمانشاه با هدف استفاده از مزیت‌های مرزی

کرمانشاه- معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه توسعه روابط تجاری با عراق در دستور کار قرار دارد، از ایجاد صنایعی در کرمانشاه برای بهره برداری از مرزها خبر داد.

عبدالوحید محمدی در گفتگو با شاخص صادرات با اشاره به دیدار روز گذشته استاندار کرمانشاه با استاندار دیالی عراق در راستای توسعه روابط تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد مبادلات تجاری با عراق از طریق مرزها و گمرکات استان کرمانشاه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تجار ایرانی به دو بخش کرد و عرب عراق در ارتباط هستند، افزود: هر دو بخش کرد و عرب عراق شرایط و ضوابط خاص خود را دارند و در واقع با 2 بخش مختلف تجارت می کنیم.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه عمدتاً در مسیر تجاری به عراق قرار دارد و درآمد چندانی به این استان نمی رسد، اما نقطه قوت استان در استفاده و بهره مندی از شرایط و نیاز استان های همجوار است. عراق.

محمدی ادامه داد: تولید کالا و نیاز استان های همجوار باید در استان کرمانشاه قرار گیرد که هم اکنون آغاز شده و خدمات و کالاهای لازم در استان تولید می شود.

وی با اشاره به عقد قرارداد برای استقرار صنایع در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع جدید در استان نیز به همین منظور انجام می شود و استفاده از گردشگران و گردشگران سلامت نیز در برنامه است. کوچک و با توجه به آخرین مراحل طرح اکتشاف منطقه آزاد قصرشیرین، حضور سرمایه گذاران عراقی در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)