جلوی واردات بی‌رویه پنبه گرفته شود

اردبیل – استاندار اردبیل گفت: تولید پنبه به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم در شمال استان اردبیل انجام می شود و لازم است واردات بی رویه آن متوقف شود تا از آسیب به کشاورزان جلوگیری شود.

به گزارش شاخص صادرات ، سید حامد عاملی بعدازظهر یکشنبه در نشست با نایب رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار داشت: هفته گذشته با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قیمت گذاری پنبه انجام شد که این امر انجام شد. یکی از خواسته های اصلی پنبه کاران استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه افت 50 درصدی قیمت خرید فرش پنبه ای از پنبه کاران شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در منطقه مغان غیرقابل قبول است، تصریح کرد: پنبه کاران مغان انتظار قیمت گذاری مناسب این محصول استراتژیک را داشتند تا بتوانند به دست آورند. قیمت عادلانه ای برای محصولات خود برای ارائه در بازار.

استاندار اردبیل گفت: واردات بی رویه پنبه مشکلات جدی برای پنبه کاران استان اردبیل ایجاد کرده است و در صورت عدم مدیریت صحیح این مشکل در آینده بر کشت پنبه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

امالی حمایت از کشاورزان و تولید محصولات کشاورزی بومی را از سیاست های اصلی مسئولان استان اردبیل اعلام کرد و افزود: در تصمیم گیری های واردات و صادرات باید منافع ملی در نظر گرفته شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه پنبه یک محصول استراتژیک است و برای جلوگیری از ضرر و زیان پنبه کاران باید از ثبت سفارش و واردات بی مورد محصولات خارجی مرتبط جلوگیری کرد.

استاندار اردبیل افزود: واردات بی رویه مشکلات جدی را برای پنبه کاران استان اردبیل ایجاد کرده و در صورت عدم مدیریت صحیح این مشکل در آینده بر کشت پنبه تاثیر منفی خواهد گذاشت.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)