تسهیل در صادرات و واردات اولویت دولت سیزدهم است

جلفا- استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از سیاست ها و اولویت های اصلی دولت سیزدهم تسهیل در تردد مرزی و افزایش تسهیلات ترانزیتی و تسهیل صادرات و واردات است.

به گزارش شاخص صادرات ، عابدین کورم صبح چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تسهیل در تردد مرزی و افزایش امکانات ترانزیتی و تسهیل است. صادرات و واردات، در دو طرف مرز شرایط قابل قبولی برای ایران و جمهوری آذربایجان ایجاد شده است.

وی گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش امکانات مرزی، حجم ترانزیت در مرزهای ایران، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان 40 درصد افزایش یافته است اما بر اساس برآوردهای انجام شده علیرغم افزایش خوب شاخص های مرزی و تبادل بین دو طرف باید برخی از موانع و مشکلات هماهنگی طرف مقابل را برطرف کند.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای تسهیل ترانزیت واردات، صادرات و جابجایی مسافر در دو سوی مرز اندیشیده شده و اتفاقات خوبی نیز در مدیریت جدید منطقه آزاد ارس رخ داده است.

هورام با اشاره به اینکه ارزیابی ها در هر صورت باید ادامه داشته باشد گفت: با بهینه سازی و تسهیل تردد، افزایش ترانزیت و تبادل آسان کالا، حجم مبادلات و مبادلات کالا از نظر وزن و عرض افزایش یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: پس از ایام کرونا رفت و آمد به مرزها افزایش چشمگیری داشت و تقریباً به وضعیت پیش از کرونا رسید. بر این اساس هماهنگی حراست و مرزبانی برای تسهیل در تردد و تبادل کالا و تجارت بیشتر انجام می شود تا رضایت مسافران و تجار بیشتر شده و تردد و تبادل کالا تسهیل شود.

هورام یادآور شد: موارد ذکر شده مورد ارزیابی قرار گرفته است اما همچنان در حوزه تعرفه ها مشکلاتی وجود دارد که طرف مقابل باید این موانع و محدودیت ها را به طور کامل برطرف کند. البته این مسائل را با روسای کنسول های ایران در نخجوان و آذربایجان پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه گمرک ایران برای تسهیل خدمات و تبادل کالا و تسریع در این اقدامات مدت زمان فعالیت اداری خود را افزایش داده است، گفت: به منظور افزایش سرعت و ارائه خدمات مناسب تر، به دنبال مدت زمان هستیم. خدمات گمرکی سه نوبت.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: با این اقدامات فرصت مناسبی برای تسهیل مبادلات کالا برای تجار و بازرگانان ایرانی ایجاد شده و از سوی دیگر امکان حمل و نقل سریعتر برای صادرات برنامه ریزی شده کالا فراهم شده است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)