تخلیه وبارگیری۴۰ میلیون تن کالادر منطقه ویژه اقتصادی امام

در جریان تخلیه و بارگیری 40 میلیون تن کالا در 11 ماهه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، عملکرد عملیاتی این بندر بهبود چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دیوید چگانی مدیر امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری 40 میلیون تن انواع کالا در مدت مذکور، گفت: کالاهای اساسی به میزان 14 میلیون تن، مواد معدنی و مصالح ساختمانی به میزان 5 میلیون تن، کالاها، کالاهای متفرقه به میزان 2 میلیون تن، مواد نفتی به میزان 1.7 میلیون تن، کالاهای کانتینری به میزان 112 هزار TEU و مواد پتروشیمی به میزان 15.7 میلیون تن از جمله این کالاها هستند که با مصرف تجهیزات مدرن و اپراتورهای مجرب در پایانه های ویژه کالا در منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری می شوند.

چگانی وی در زیر از بهبود و ارتقای شاخص های عملیاتی در مدت مذکور خبر داد و اظهار داشت: پس از اجرای مدیریت بهبود فرآیندهای عملیاتی، میانگین زمان انتظار کشتی ها در سطح مجتمع بندری 32 درصد و زمان خدمات رسانی 13 درصد بهبود یافت. درصد که خدمات کشتی حامل فرآورده های نفتی با 50 درصد بهبود در میانگین زمان انتظار و 20 درصد در میانگین زمان خدمات بیشترین پیشرفت را داشته و کشتی های حامل محموله کانتینری، کالاهای متفرقه (کل بارهامواد معدنی و کالاها به ترتیب در ردیف بعدی برای بهبود عملکرد عملیاتی هستند.

وی در تشریح عوامل بهبود عملکرد عملیاتی، استفاده از روش های مدیریت پروژه در عملیات تخلیه و بارگیری شناورها را برای هماهنگی و هم افزایی تمامی عوامل برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد نرم افزار نظارت و سنجش عملکرد عملیاتی، تخصیص بهینه اسکله برای کشتی ها و برنامه ریزی مناسب و تخصیص تجهیزات یکی دیگر از دلایل این رشد است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)