استان سمنان ۱۸۰ هزار تن کالا صادر کرده است

سمنان – مدیرکل گمرک استان سمنان از صادرات 180 هزار تن کالا از استان در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: ارزش این کالاهای صادراتی 70 میلیون دلار است.

علی سعدالدین در گفتگو با شاخص صادرات با اشاره به آمار صادرات استان سمنان در سال 1401 اظهار داشت: در هفت ماهه امسال 180 هزار و 700 تن کالا از گمرکات استان سمنان به همه ارسال شده است. بخش هایی از جهان به ویژه در کشورهای منطقه صادر شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای صادراتی استان در آن بازه زمانی 70 میلیون دلار ارزش پولی داشته است، گفت: صادرات استان نسبت به هفت ماهه سال گذشته از نظر ارزش دلاری 53 درصد رشد داشته است.

واردات کالا به قیمت 16 میلیون دلار

مدیرکل گمرکات استان سمنان گفت: کاشی و سرامیک، ظروف یکبار مصرف، سیم و کابل، سرب تصفیه نشده و… از مهم ترین کالاهای صادراتی استان در هفت ماهه امسال است و گفت: صادرات استان نیز 26 درصد وزن را به خود اختصاص داده است که برای مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سعدالدین با بیان اینکه 29 کشور جهان میزبان کالاهای استان سمنان هستند، افزود: در هفت ماهه امسال کالاهایی مانند ماشین آلات صنعتی، قطعات خودرو، کرکره برقی و … از 19 کشور جهان به فروش رسیده است. وارد گمرک استان سمنان شد.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه سال 1401 10 هزار و 740 تن کالا از گمرکات استان سمنان وارد شده است، گفت: ارزش کالاهای وارد شده به گمرکات استان در این مدت 16 میلیون دلار بوده است.



منبع

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)